Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2011. szeptember 03. 12:02 - Levente B.

Madeira északi part

A Portela kereszteződésnél induljunk el lefelé a hegyen. Hosszú kacsakaringós úton fogunk lejutni a hegyről, ehhez pedig jobb ha hozzá szokunk. Az első település Porto Da Cruz lesz, ami egy erősen szétszórt település, ám ha fotózásra adjuk a fejünket, nyugodtan térjünk le a tengerpartra. Ha lejutunk a "központi részbe", egy kinyúló szikla végében van a védett kikötői rész, itt a sok horgász mellet, visszafele Ponte de Sao Lourenco is elláthatunk jó időben. Ha extrémebbre vágyunk induljunk el keleti irányba a hegyoldalon a faluból, egy darabig tudunk menni autóval aztán már csak gyalogosan vehetjük tovább utunkat, itt a környező erdőben akár Machicoig is eljuthat az ember.

Porto Da Cruz

A fotózkodás után, keleti irányba indulva, Faial és Santana településeken átrobogva még Sao Jorge elött egy folyóvölgynek a hídján átkelünk, de még a falu előtt van egy kávézó, ide a kilátás miatt érdemes megállni.

Kilátás visszafele a teraszról.

Sao Jorge falut nem lesz könnyű elhagyni, legalább 5 kilométeren át kiterjedő településről van szó. De mielőtt teljesen magunk mögött hagyjuk Sao Jorget, ne siessünk majd a vége fele. A település végén van kilátó, ahol gyönyörű kilátás nyílik minden irányba. Előfordulhat és ilyenkor ne szomorkodjunk, hogy mindent eltakar az alacsony felhőzet, nem csoda, hisz 250 méteres magasságban vagyunk. Természetesen ilyenkor érdemes ismét visszatérni. A kilátót onnan könnyű megtalálni, hogy a Cabanas de Sáo Jorge Village Hotel táblát figyeljük, és a szállás lehetőség Machico felől a jobb oldalon lesz. Itt el fogunk kattintani jó pár képet, persze ahogy már mondtam, akkor ha tiszta idő van. De ha felhős is, a tenger morajlása alulról mintha a semmiből szólna.

A Kilátó

Felhős idő esetén is megéri megállni.

Lejutva a hegyről Arco de Sáo Jorge faluba jutunk, majd egy alagúton átbújva egy őserdővel borított újabb folyóvölgybe. Boaventura után Ponta Delgada jön, ez a falu már tengerszinten van és itt több hotel is működik, az egyik a Monte Mar Palace.

Boaventura

Ponta Delgada után jön az út szebbik része. Jobb oldalunkon a tengerpart, bal oldalon a hirtelen elinduló függőleges hegyek. Itt aztán megfigyelhető a tenger ereje. Mivel a tenger nem hirtelen mélyül a part mentén, és vulkanikus sziget révén hatalmas sziklákkal van tele, óriási méteres hullámok söpörnek végig. Révén az óceáni és a szél áramlatoknak még csendes napsütötte időben is tud ereje teljében lenni a tenger: "azért is a víz az úr".

Ponta Delgada

A következő falu Sao Vicente egy forgalmas és fontos kereszteződésben fekszik. Innen lehet a déli partra egyszerűen átjutni az alagúton, de a kevésbé sietősek a hegyen is megtehetik ezt, igaz erre szánjanak 1 óra plusz időt. De ugyanígy Paul De Serra fennsík is elérhető ebből az irányból, de erről majd később. Egy jó tanács, ha mégis így teszünk akkor a pulóvert ne hagyjuk a szálláson, főleg ha a téli időszakban vagyunk a szigeten.

Sao Vicente tengerpartján éttermek vannak de aki csak egy kávéra vágyik és csendesebb helyre az egy kicsivel beljebb a körforgalom után parkoljon le és a 3 kis utcának egyikében lévő kávézóban megpihenhetünk, közvetlenül a templom mellett.

Az esetleges kávé fogyasztása után irány dél, a Grutas de Sao Vicente barlanghoz. Ide a következőképpen juthatunk el. Nézzük elölről a tengerpart felől. Ha elindulunk délnek, az első körforgalomnál menjünk balra az alagútba, a második körforgalomnál közvetlenül az alagút után megint balra, majd 500 méter után egy parkolóba érve a fő út alatti gyalogúton menjünk át a folyó fölött.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!