A Dunaújváros-Paks vonalat védte a Sárbogárd-Dunaföldvár-Szabadszállás háromszög, de mivel Paks még a 60-as években nem létezett, ezért a Dunaújváros művek és a dunaföldvári híd, Beszédes József hidat 1940-ben "avatták fel" a vasúti forgalomnak, a háborúban megsemmisült, majd 2000-ben szűnt meg rajta vasúti forgalom. A híd stratégiai helyzete miatt fontos csomópont volt, többször is katonai forgalomnak volt a szemtanúja.
Dunaföldvár nagy környékén nagy létszámú magyar és szovjet katonai laktanyák voltak, vagy raktárak, sőt Dunaföldvár fölött egy szovjet csapatlégvédelmi egység is volt, ez ma a Hunyadi tér.
Visszatérve a Dunaföldvári helyszínre, 1983-ban az SA-2 Dvina rakétákat a modernebb Volhov-ra cserélték le, majd végül 1990-ben elsők között szűnt meg Dunaföldváron a szolgálat majd hamar a Dunaújvárost védő lérakokban is.
Ha bérünk a helyszínre két irányba mehetünk, egy besüllyesztett helyen a műszaki kocsiállás jobbra van, balra pedig a parancsnoki és legénységi épület plusz, még megtalálható az egyéb épületeknek a romjai, ezek pedig közre fogják az alakulóteret.
A legénységi épület.
Tovább megyünk a föld úton, akkor elérünk a tüzelőálláshoz, ami minden bizonnyal zárva lesz, friss lakattal, magam részéről szerencsés voltam, hiszen ott jártamkor a kapu nyitva volt és bemehettem-fotózhattam. Bent a földhányások el lettek távolítva, ma bent sok helyen búza terem, de a többi részt is művelik-gondozzák.
A tüzelőálláson belül és a HÁP.
A bejegyzés trackback címe: