Az F-16 Solo Display Team a Belga Légierő Florennes bázisan honol, elsőként a történtetében, hogy a következő 2 vagy 3 évben is ugyanazon a bázison fog települni.
A múltban rengeteg pilóta volt "tagja" a csapatnak és repülték az F-16 gépet. Nincsenek konkrét kikötések a légierőben, hogy ki vezetheti a gépet, de mindig az adott váltási szakban lévő bázis állományából adják a pilótát.
Jelenleg enaud Thys a Solo Display pilótája, a csapatot haramdjára adja ugyanaz a földi személyzet, a 350. századból, melynek tekíntélyes múltja van. 1941-ben alapították a RAF kötelékében és kizárólag Belga származású pilótákból állt. 1946-ban szűntették meg és hivatalos keretek között adták át az akkor újra megalakuló Belga Légierőnek.
A demo repülés egy kívülállónak meglepően látványosnak tűnhet, de ugyanakkor sztandard manővereket tartalmaz amit a légierő többi F-16 pilótája is gyakorol. Az igazi nagy különbség a demo és a légierő repülése között, hogy a demo pilótájának sokkal finomabban kell végrehajtania a manővereket a látvány érdekében és alacsony magasságban.
Ez jelentős G terhelést ró a pilótára ami limitálja a repülési időt max 10 percben, ám ez bőven elég szokott lenni, hogy a közönség megcsodálja az F-16 manőverezési képességeit és bemutassa a Belga Légierő pilótáinak tudását.
Az F-16 1979-ben lépett a Belga Légierő kötelékébe és az első alkalommal bemutatták a nagyközönségnek. A Demo team nemcsak egy légi cirkusz, de a csapat egyben utazó nagykövet is, hiszen a Belga Légierőt és az országot képviseli.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.