Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2013. június 13. 14:58 - Levente B.

An–26

Az An–26 (NATO-kódjaCurl) egy kéthajtóműves, légcsavaros gázturbinás szállító repülőgép, melyet a kijevi Antonov tervezőiroda fejlesztette ki az An–24 alapján. 1969-ben került először a nyílvánosság elé, módosított raktérrel és nagyobb rámpával. 

_MG_2567.jpg

_MG_2715.jpg

A repülőgép tricikli elrendezéső, másnéven orrfutós, futóművekkel rendelkezik, mindegyik futó behúzható. Az oldalsó futók a hajtóműgondolán keresztül a szárnyhoz csatlakoznak. A repülőgép két darab légcsavaros gázturbinával van felszerelve, melyek egy négytollú, majd 4 méter átmérőjű fém légcsavart hajtanak.

_MG_2711.jpg

A gépek többsége hazánkba, 1975 és 1976 között lett szolgálatba állítva, valamint 2004-ben egy használt gép került beszerzése Ukrajnából. Ezek a több mint 30 éves gépek, lassan idejük végéhez közelednek, talán közelebb is mint gondolnánk az írás pillanatában, éppen emiatt felvetik a jövőben a típusváltás lehetőségét, amely rendkívül fontos, hiszen a missziós feladatok ellátásához elengedhetetlen a szállítógépek megléte. Románia és Bulgária például a közelmúltban szerzett be C-27 Spartan típusú közepes szállítógépeket, náluk is pont ugyanezen okok vezettek a típusváltáshoz.

Bár a két ország szintén tagja a NATO Stratégiai Szállítási Programjának (SAC), a közepes szállítási képességre továbbra is szükség van, és ez Magyarország esetében is vonatkozik.

_MG_2725.jpg

A szállítók a kecskeméti bázison diszlokálnak, az ottani állomány jogelődje, a 89. Szolnok Vegyes Szállítórepülô Dandár volt. Ám a korábban 89. Vegyes Szállítórepülő Ezred fő erőit Mi-8-as helikopterek is alkották és emellett egy önálló repülőszázad képezte, mely An-26-ossal repült a komplett ezredet.

Az új ezred 1984-ben települt át Szentkirályszabadjáról Szolnok repülôterére és kibôvült az akkor már ott állomásozó felderítô ezreddel. 

_MG_2741.jpg

Az MN 1936 Szentkirályszabadján üzemelte először nagy létszámmal az An-26-kat, létrejöttekor az Önálló Szállító Repülő Század nevet kapta. A század feladata volt, a meghatározott hazai és nemzetközi légi szállítási, deszantolási feladatok végrehajtása. 1975-ben volt először az ország történetében, An-26-ból történő ejtőernyős ugrás végrehajtására, melyet közösen hajtottak végre a 34. Felderítő-zászlóaljjal. 

IMG_3016.jpg

1997-ben a dandárt Szolnokon visszaminősítették ezreddé. Az új szervezet kialakítására már a NATO-elvek alapján kerül sor. Közvetlenül a Légierő Vezérkar alárendeltségbe került. 

IMG_3029.jpg

IMG_3039.jpg

IMG_3043.jpg

IMG_3054.jpg

IMG_3067.jpg

_MG_2579.jpg

_MG_2587.jpg

_MG_2593.jpg

_MG_2598.jpg

_MG_2632.jpg

_MG_2638.jpg

_MG_2639.jpg

_MG_2640.jpg

_MG_2646.jpg

_MG_2668.jpg

_MG_2697.jpg

_MG_2702.jpg

IMG_2978.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr285345789
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!
süti beállítások módosítása