Ismét elérkezett augusztus vége amikor is megtelik az élet földön és levegőben, a Zólyom-Sliács-Besztercebánya vonalon. A tavaly gyengébb repülőnap után - kinek mi ugye - idén sokkal erősebb felhozatallal rukkoltak elő a szervezők. És bár 3 év után ismét kecsegtetett a hír, hogy újra B-52 landol a Szlovák Légierő bázisán, a gép ezúttal nem érkezett meg, sajnos törölték a programból.
Ennek ellenére, tartogatott meglepetéseket így is a többi külföldi vendég és nem mellékesen a hazaiak is.
HARMADIK NAP
Érkezik a Svéd Légierő VIP gépe, Gulfstream IV, Tp102A/C/D, Stockholm/Bromma
Felszállásra készül a szlovákok kétüléses gépe. Ő még főszereplő lesz egy eseménynek!
A 6728-s együléses is készül felszállni.
A páros felszállás szépsége.
A díszfestett szlovák L-39-es...
...az egyik brit Hawk valamint egy cseh ALCA is felszállt.
Utánuk jött Csehországból egy P-51-es
Korábban érkezett az An-26-s ő csak rövid időre állt meg majd indult megint, amit látható ejtőernyősöket vett fel.
Veres Zolinak hála volt Magyar lobogó.
Az L-39, ALCA, HAWK kötelék, a Battle of Brittain 75. éves emlékezésére.
Majd jött a 29-es áthúzás. Az eddigi évekhez képest se Yak-40, se Tu-154 nem jött velük.
De helyette jött egy kis fotózni való "csemege"...
...a kétüléses gép ugyanis fékernyő nélkül landolt, az orrfutó a terhelés miatt, úgymond leeresztette magát...
...a gép repülőnapon nem használt gurulón állt meg, a tűzoltók azonnal érkeztek...
...elkezdték az orrfutó hűtését...
...majd a csere után a főfutókat...
...eközben a reptér dolgozói a felszállópályán törmelékek után kutatnak...
...később a többi gép le tudott szállni.
Indul a svájci PC-7-es kötelék.
Picivel később a Hornet is.
De előtte az osztrák Saab 105-s repült.
Veres Zoltán műrepülő pilóta látványos elemekkel szórakoztatta a közönséget.
Az egyik leglátványosabb az egyedül alkotott szívecske.
Jön a Belga F-16-s. Az idei évre új festést kapott.
Látványos infracsapdázással megtűzdelt repülés volt.
A repülés történelem két fontos mérföldköve.
A szlovák szóló program.
Kötelékrepülésre készülve.
A109-s demo repülés, sorozatos infra közepette.
A nap közepén egy szlovák zászlót "vontató" ejtőernyős érkezett.
Az egyik hangárban a SAAB szlovák színekben reklámozta a Gripen több funkciós gépet. Az előrehaladott tárgyalások arra következtetnek, hogy ez a gép váltja a MiG gépeket.
Kint ez a szó nem elcséplés. A változást, ha nem is könnyen de elkezdték.
A cseh Mi-24-es sajnos nem repült.
Német Hadsereg - Tiger UHT, Kampfhubschrauber- regiment 36, Fritzlar. a németeknél nem volt zökkenőmentes a típus hadrendbe állítása.
Mi-17LZPS, kutató mentő festéssel.
Szerencsés felvétel. Összeér a fotón a rotorlapát, de a kép még éles. A fotót 1/10-es zársebességgel készítettem.
A csajozás első számú szabályai...végy egy C-130-s Herculest.
A lengyelek a CASA "tetején".
Orlik Team
Lengyel MiG-29-es készül a felszállásra.
NEGYEDIK NAP
Gurul ki a két 29-es. Az előző napi deffekt miatt most a tartalék gép repült.
Az ejtőernyősöket ezúttal egy Mi-17-s vitte fel.
Alba, ALCA, Hawk kötelék indul.
A lengyel demo korábbra lett rakva így jobb fényviszonyok közepette is lehetett fotózni.
Belga F-16-s.
Lengyel Orlik Team.
Belga A109 demo.
A vasárnapi nap egyik illusztris vendége a Patrouille de France volt. A csapat vasárnap jött és repülte is le a programját, majd aznap ment is haza este fele. A csapat ugyanis rendszeresen csinálja, hogy szombat-vasárnapra eső programjait két különböző helyen repüli le.
Közben az utasforgalom sem áll meg. Ez a gép Antalyaba viszi-hozza az utasokat.
A nap érdekessége, a Cseh Légierő két keszi gépe, akik 3 áthúzással köszöntek be. A gépek éles fegyverzettel jöttek.
Nem nehéz kitalálni honnan jött a Frecce Tricolori.
A francia csapat több hullámban érkezett.
A Szlovák Belügyminisztérium Mi-171-s gépe is repült.
A szombati napon "lerobbant" Svéd Gripen vasárnap már tudott repülni.
A francia csapat volt a záró program vasárnapra.
A Belgák továbbra is a Hercules tetejéről szemlélték a programokat.
Zólyom városában ez a MiG-21-s hirdette a repülőnapot.
A bejegyzés trackback címe: