Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2017. június 07. 17:34 - Levente B.

Brit Eurofighter Typhoon gépek Pápán

Két db brit Eurofighter Typhoon landolt az MH Pápa Bázisrepülőtéren. A gépek a romániai Mihail Kogalniceanu repülőtérről jöttek át, ahol is összesen 4 db géppel egy NATO szövetséges déli megerősítési áttelepülés keretében tartózkodnak keleti szomszédunknál. A két gép a Load Diffuser gyakorlatra érkezte, igaz csak 1 napig ezzel további egy szereplővel növelve a gyakorlatban részt vevő országokat.

_35b0754.jpg

_35b0757.jpg

A Typhoon infrared search and track (IRST) - infravörös kereső és követő - rendszere a pilótafülke előtt. Eme eszköz a levegő-levegő célok elleni küzdelemben, a célok felderítésére és követésére alkalmas, mivel passzív rendszerről van szó, nem bocsájt ki radarhullámokat, így felderítése-észlelése jóval nehezebb:

_35b0758.jpg

ASRAAM (Advanced Short Range Air-to-Air Missile), hőkövető légiharc gyakorló rakéta:

_35b0760.jpg

Póttartály:

_35b0762.jpg

 

_35b0763.jpg

A gép törzsének és szárnyának döntő többsége szénszálas kompozitból készült, a kacsaszárnyak és a belépőélek meg titániumból:

_35b0766.jpg

A gép szokatlanul magas:

_35b0767.jpg

Paul Hanson őrnagy pilóta a Typhoon előtt. A gépek a RAF Coningsby-i bázisról jöttek kelet-közép Angliából, a 3(F) századból. A Typhoonok elsősorban légtérvédelmet látnak el, de FGR4 alváltozat révén - fighter/ground attack/reconnaissance avagy vadász/dombázó/felderítő - több feladatúak. Ezek a gépek Tranche 1, block 5 verziójúak:

_35b0769.jpg

Vontatott radar csali a jobb szárnyvégben:

_35b0775.jpg

Nehezen vehető ki a fotón, de a függőleges vezérsíkról hiányzik az alakulat címere. Egy új szabályozás szerint valamennyi ilyen megkülönböztetést el kell távolítani:

_35b0776.jpg

Brit lajtrom, a 928-s szám jelöli, hogy ez a gép a ZJ sorozatból a 928-ik, ez persze nem azt jelenti, hogy ennyi Typhoon van a briteknek ez valamennyi ZJ sorozatban regisztrált gépet jelenti. Ez a gép konkrétan 2006-ban került az alkulathoz. Nagyjából 140 db gépük van 2 bázison, 7 században (teszt és kiképző is) plusz a Falkland-szigetek:

_35b0777.jpg

Eurojet EJ200 hajtóművek, egyenként 90 KN hajtóerővel rendelkeznek utánégetővel. A Gripen Volvo RM12-se 80 KN-ra képes, ugyanilyen fokozatban:

_35b0778.jpg

_35b0780.jpg

_35b0781.jpg

Egy létra került a gép mellé, így van a saját beépített teleszkópikus létrával lehet feljutni a pilóta fülkébe:

_35b0782.jpg

Sáfár Albert dandártábornok az MH ÖHP légierő haderőnem főnöke ismerkedik a géppel:

_35b0787.jpg

APA kocsira kötve a nyugati körzet légi kutató-mentő szolgálatát helikoptere:

_35b0788.jpg

Még néhány fotó a típusról:

_35b0790.jpg

_35b0792.jpg

_35b0796.jpg

_35b0803.jpg

Videó formátumban:

Hazafelé útba ejtve az egyik kelet-magyarországi lokátor állomást, az útról a domborzatnak köszönhetően remek kompozíció született:

_35b0809.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr8412574999
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!