Mi-24-s harcihelikopterek pár éve a földön vannak Magyarországon, a típus úgy tűnt magyar színekben végleg szárnyaszegett marad, és bár egy ideje a hírekben többször is hallani lehetett a visszatéréséről, realizálása ennek csak idén novemberben teljesedett, amikor is 4 db helikoptert Kecskemétre szállítottak át, hogy Mi-17-s "társaikhoz" hasonlóan" újra életre kelljenek az egyik oroszországi gyárban. A Mi-17-s helikopterek visszaérkezéséről bővebben ITT
Egy kis múltidéző:
MH 87. Bakony Harcihelikopter Ezred, 2. harci helikopter századának neve volt a Főnix század - sötétszürke és fehérben látható a fotón a rendszeresített karjelzés. A felső három közül a középső a hivatalos Mi-24-s felvarró, a két szélen az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis által készített típus "kivonási" felvarrója (saját gyűjtemény). A típus a század mitológiai nevéhez igazodva előreláthatóan feltámad hamvaiból, ezzel a Mi-24 típus története, ahogy a lenti fotón a 2013-s dátummal ellentétben, tovább él.
A Főnix (Phoenix, Phoinix, óegyiptomi nyelven benu) egy rendszeres időközönként tűzben elégő, majd poraiból feltámadó, megújuló madár, amiről többféle legenda is fennmaradt az ókori szerzők jóvoltából (Hérodotosz, Tacitus, Plinius). Halála és újjászületése a Nap halálát és feltámadását jelképezi
Két darab Mi-24P gépet az Oroszországba való szállítás előtti napokban vittek át Szolnokról, Kecskemétre:
Immár a kecskeméti bázis egyik kapujánál:
A szállítás videó formátumban:
Napokkal később, Immár Kecskeméten bent a bázison a két Mi-24P:
711-s oldalszámú Mi-24V-t vontatják a berakodáshoz közeli részhez:
A negyedik és egyben ezen a napon az utolsó gép, a 720-s oldalszámot viseli:
Az An-124-s Ruszlan több órás késéssel, de emiatt szerencsére napsütésben landolt Kecskeméten. A gépet megfordítják a vonatóval:
Itt jól láthatóak a típus impozáns méretei:
A gépbe elől és hátul is lehet rakodni, nehezebb szállítmányokat, az orr résznél rakodnak be, mivel a gép orrfutójának hidraulikus rendszerének köszönhetően, előre tud bukni a gép, így segítve a könnyebb rakodást:
Elsőként az egyik Mi-24P érkezik:
A Mi-24P jellegzetessége, az orr résznél lévő fix 30 mm-es gépágyú:
Itt jól látszik ahogy megül az An-124-s:
A nap forgalmát az An-26-s adta, ez is Antonov akár csak nagyobbik testvére:
A 335-s gépet is közelebb vontatták, a pilótafülke alatt kivehető a gépágyú:
Becsőrlőzik a 336-s gépet, a háttérben kivehető a korábban felszállt An-26-s:
Mi az érdekes a fotón? A kép baloldalán lévő hajtómű légcsavarjai nem forognak, na persze nem kell mindjárt rosszra gondolni, az ilyen lehetőségre is fel kell készülni, a hajtóművet a személyzet a gyakorlás miatt állította le:
Visszagurulás után, újabb felszállás az An-26-s részéről:
Itt jól kivehető, hogy a helikoptereket egy a gép belsejében lévő csörlő rendszerrel húzták be:
Aranyban "fürödve" vontatják a 711-s helikoptert:
An 26 és Mi-24 újabb együttállása:
Tűnik el a 335-s gép:
A Nap már lenyugvóban, a negyedik gép már kevés fény mellett került az Antonov gyomrába:
Videó formátumban a rakodás és az An-124-s leszállása:
A bejegyzés trackback címe: