2018 február másodikán bemutatták a kecskeméti bázison, a Magyar Honvédség legújabb technikáját, két Airbus A319-es típusú szállítógépet.A Magyar Honvédség légi csapatszállítási feladatainak ellátásához az egyik legjobb választás volt az A319, hiszen a repülési és egyéb paraméterei megfelelnek a honvédség által támasztott igényeknek. A speciális katonai alkalmazások, berendezések (katonai, kommunikáció, navigáció, védelmi rendszer) felszerelésével a repülőgép többcélú csapatszállítóként korszerű és gazdaságos választ ad a Magyar Honvédség nagyobb számban előforduló szállítási igényeire:
Többfunkciós, hiszen a katonák szállítása mellett képes az egyéni felszerelések szállítására is, a katonák a hosszú utak alatt is komfortosan, 21. századi körülmények között tudnak utazni. Moduláris belső kialakításának köszönhetően képes az egészségügyi kimenekítés, egészségügyi szállítási feladatok (MEDEVAC) biztosítására is.
Balra az A319-es jobbra az An-26-os gép, utóbbi még szolgálatban marad:
A 604-es oldalszámot viselő A319-es:
Dr. Simicskó István honvédelmi miniszter:
Dr. Pogácsás Imre dandártábornok, az HM Haderőfejlesztési Programok Főosztályának főosztályvezetője, ismerteti a típust és lehetőségeit:
Összehasonlítás az An-26 és az A319, Kecskemét-Mazár-e Sarif vonalon...az orosz típusnak (piros vonal) két közbülső leszállással, kisebb terhelhetőségi lehetőséggel és lassúbb sebességgel jóval több időbe telne megtennie ugyanazt a távot, a zaj hatásról nem is beszélve. A komfort ilyenkor nélkülözhetetlen:
Az A319-es lehetőségei:
A MEDEVAC (Medical evacuation) más szóval egészségügyi kiürítésben és légi egészségügyi nyújtásban való segítség.
Az előadás során a dián bemutatott egészségügyi modul két részből áll, az egyik egy úgynevezett intenzív ellátási egység, itt egy nagyon kritikus súlyos állapotú betegnek a kezelését, illetve a repülés során az éllapot stabilizálását tudják majd végezni. Ez azt jelenti, hogy akár több órán keresztül tudják majd altatni a beteget, lélegeztetni, a fájdalmait csökkenteni, illetve az élettani paramétereit lehet majd monitorozni: testhőmérséklet, pulzus és vérnyomás. Ezen kívül minimális labor képességekkel is rendelkezik ez a repülőgép. A másik része ennek a modulnak, egy három ágyból álló rendszer, itt súlyos, illetve könnyű fekvő sérülteket tudnak majd szállítani.
Az előadások és nyilatkozatok után, a statikus bemutató:
Az An-26 és az A319...más koncepció, más korszak:
Az A319 fedélzetén, az ülések fejrészénél is utalnak a gép hovatartozására:
Az A319-es komfort és sztandard osztálya közötti különbség:
A pilótafülke, egyelőre még civil vonalon...mivel Magyarország a NATO tagja így kötnek bizonyos eljárás rendek, azt tudni kell, hogy NATO légtérben más/plusz szabályok érvényesek, ilyenkor olyan eszközökkel lehet repülni amik megfelelő kommunikációs, navigációs, idegen barét felismerő (IFF) és térképészeti eszközökkel rendelkezik a gép, ezen rendszerek az A319-ből még hiányoznak, de ezen rendszerek kiépítése a későbbiekben történik meg. A gépek így fogják elérni azt a képességet, hogy NATO műveletekben a katonai feladatok végrehajtásában is alkalmas lesz a repüléshez.
Mint összehasonlítás, az An-26-s fülkéje:
Az Airbusokra is rákerült a Teve jelvény:
A statikus sor többi tagja...az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis AS350B és Mi-17N típusú helikopterei:
A Mi-17N fülkéje:
A hangsebesség feletti típus képviselője...az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, JAS-39-es típusú gépe:
Lépcsőzetesen...idén szeptembertől indul újra a magyar katonai pilóta oktatás, a jelentkezők a sikeres vizsgák után, az elől látható Zlin Z-242L kiképző gép után kerülhetnek esetleg a Gripen vagy az Airbus pilótafülkéjébe:
Videó formátumban az esemény:
A bejegyzés trackback címe: