Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2018. február 02. 22:27 - Levente B.

Airbus statikus és típus bemutató

2018 február másodikán bemutatták a kecskeméti bázison, a Magyar Honvédség legújabb technikáját, két Airbus A319-es típusú szállítógépet.A Magyar Honvédség légi csapatszállítási feladatainak ellátásához az egyik legjobb választás volt az A319, hiszen a repülési és egyéb paraméterei megfelelnek a honvédség által támasztott igényeknek. A speciális katonai alkalmazások, berendezések (katonai, kommunikáció, navigáció, védelmi rendszer) felszerelésével a repülőgép többcélú csapatszállítóként korszerű és gazdaságos választ ad a Magyar Honvédség nagyobb számban előforduló szállítási igényeire:
Többfunkciós, hiszen a katonák szállítása mellett képes az egyéni felszerelések szállítására is, a katonák a hosszú utak alatt is komfortosan, 21. századi körülmények között tudnak utazni. Moduláris belső kialakításának köszönhetően képes az egészségügyi kimenekítés, egészségügyi szállítási feladatok (MEDEVAC) biztosítására is.

Balra az A319-es jobbra az An-26-os gép, utóbbi még szolgálatban marad:

_35b8027.jpg

A 604-es oldalszámot viselő A319-es:

_35b8052.jpg

Dr. Simicskó István honvédelmi miniszter:

_35b7960.jpg

Dr. Pogácsás Imre dandártábornok, az HM Haderőfejlesztési Programok Főosztályának főosztályvezetője, ismerteti a típust és lehetőségeit:

_35b8000.jpg

Összehasonlítás az An-26 és az A319, Kecskemét-Mazár-e Sarif vonalon...az orosz típusnak  (piros vonal) két közbülső leszállással, kisebb terhelhetőségi lehetőséggel és lassúbb sebességgel jóval több időbe telne megtennie ugyanazt a távot, a zaj hatásról nem is beszélve. A komfort ilyenkor nélkülözhetetlen: 

_35b8001.jpg

Az A319-es lehetőségei:

_35b8003.jpg

A MEDEVAC (Medical evacuation) más szóval egészségügyi kiürítésben és légi egészségügyi nyújtásban való segítség. 

Az előadás során a dián bemutatott egészségügyi modul két részből áll, az egyik egy úgynevezett intenzív ellátási egység, itt egy nagyon kritikus súlyos állapotú betegnek a kezelését, illetve a repülés során az éllapot stabilizálását tudják majd végezni. Ez azt jelenti, hogy akár több órán keresztül tudják majd altatni a beteget, lélegeztetni, a fájdalmait csökkenteni, illetve az élettani paramétereit lehet majd monitorozni: testhőmérséklet, pulzus és vérnyomás. Ezen kívül minimális labor képességekkel is rendelkezik ez a repülőgép. A másik része ennek a modulnak, egy három ágyból álló rendszer, itt súlyos, illetve könnyű fekvő sérülteket tudnak majd szállítani.

_35b8004.jpg

Az előadások és nyilatkozatok után, a statikus bemutató: 

_35b8027.jpg

_35b8059.jpg

Az An-26 és az A319...más koncepció, más korszak:

_35b8046.jpg

Az A319 fedélzetén, az ülések fejrészénél is utalnak a gép hovatartozására:

_35b8030.jpg

_35b8039.jpg

Az A319-es komfort és sztandard osztálya közötti különbség:

_mg_0969.jpg

A pilótafülke, egyelőre még civil vonalon...mivel Magyarország a NATO tagja így kötnek bizonyos eljárás rendek, azt tudni kell, hogy NATO légtérben más/plusz szabályok érvényesek, ilyenkor olyan eszközökkel lehet repülni amik megfelelő kommunikációs, navigációs, idegen barét felismerő (IFF) és térképészeti eszközökkel rendelkezik a gép, ezen rendszerek az A319-ből még hiányoznak, de ezen rendszerek kiépítése a későbbiekben történik meg. A gépek így fogják elérni azt a képességet, hogy NATO műveletekben a katonai feladatok végrehajtásában is alkalmas lesz a repüléshez. 

_35b8042.jpg

_35b8043.jpg

_35b8044.jpg

_mg_0937.jpg

Mint összehasonlítás, az An-26-s fülkéje:

_mg_0945.jpg

_35b8050.jpg

_35b8054.jpg

_35b8072.jpg

_35b8074.jpg

_35b8068.jpg

_35b8155.jpg

_35b8084.jpg

Az Airbusokra is rákerült a Teve jelvény:

_35b8087.jpg

_35b8090.jpg

 A statikus sor többi tagja...az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis AS350B és Mi-17N típusú helikopterei:

_35b8121.jpg

_35b8113.jpg

A Mi-17N fülkéje:

_35b8109.jpg

A hangsebesség feletti típus képviselője...az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, JAS-39-es típusú gépe: 

_35b8125.jpg

_35b8130.jpg

Lépcsőzetesen...idén szeptembertől indul újra a magyar katonai pilóta oktatás, a jelentkezők a sikeres vizsgák után, az elől látható Zlin Z-242L kiképző gép után kerülhetnek esetleg a Gripen vagy az Airbus pilótafülkéjébe:

_35b8141.jpg

_35b8147.jpg

_35b8159.jpg

_35b8174.jpg

_35b8177.jpg

_35b8186.jpg

_35b8194.jpg

Videó formátumban az esemény:

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr4213628368
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!
süti beállítások módosítása