Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2012. július 30. 20:43 - Levente B.

Kunmadaras Szovjet repülőtér - 4. rész - A repülőegységek

328. önálló gárda felderítő ezred és az 1. gárda vadászrepülő ezred állomásozott itt hosszabb ideig a reptéren, voltak más egységek is illetve vendég alakulatok, köztük a 31. magyar vadászrepülő ezred. Az 1. gárda ezred Szu-7B, illetve Szu-17M2 típusú gépekkel repült többnyire, a 328-asok pedig MiG-21R, Jak-28R és Szu-24MR felderítő gépekkel repültek. Az R betű az orosz Razuznavatelen ("Reconnaissance") szó rövidítése, tehát felderítő.

A TERÜLET NEM BEJÁRHATÓ!

Egy Szu-24MR, a gép orrán a kiváló gépjelvény látható.

Su-24MR-Fencer.jpg

Az 1. gárda vadászrepülő ezred volt az amelyiket felkészítették a taktikai atom csapásmérésre. A Sz-7-es B változata és a Szu-17 pedig kiválóan alkalmas volt erre a feladatra. A Szu-24MR felderítő a 80-as évek végén érkezett, és igazi nagy ugrás volt a pilótáknak ez a technikai fejlődés, de nem is szerették mondván, nem igazi repülő már, hanem egy számítógép.

Szu-7B-k a Lengyel légierő felségjelével.

640px-Su-7B_Fitter_A.jpg

A vadászbombázó ezred repülőgépei 3 csoportban voltak elhelyezve: a bázis északkeleti, délkeleti és északnyugati sarkaiban lévő hangárcsoportokban, míg a felderítőgépek a délnyugati sarokban kaptak helyet. Kuriózum, hogy 3 db hangárban annak idején felfestették a padlóra a Jak-28-asok körvonalait, amiket a Szuhojok idején sem távolítottak el, s ezek a festések még ma is láthatók. 

Minden ezredet próbáltak a héten többszőr is a levegőbe "emelnI", együtt pedig csak komplex, összevont gyakorlatok alatt repültek. Éjszaki repülések, tréningek során a pálya világítását csak akkor kapcsolták be, ha egy gép épp leszállni készült, bár a vakleszállási gyakorlatok is rendszeresek voltak.

A repülési napok egy rövid időjárás-felderítőrepüléssel kezdődtek. A gépek rendszerint egyesével szálltak fel, de nagyobb gyakorlatokkor egyszerre több is a levegőbe emelkedett. A felderítők éjszaka nagyon sokat repültek, ilyenkor gyakran készítettek légi fényképeket. A terepkövető repülést is gyakorolták, előfordultpéldául, hogy a környező falvak felett kb. 50 méteres magasságon húzott el egy-egy Szu-17-es! A felszállópálya téli jégmentesítését nagyon érdekes módon oldották meg, kiszerelt hajtóművekből speciális szerkezetet készítettek, amit rendszeresen használtak is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr254663260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!