Javában zajlik a Load Diffuser 2017-es nemzetközi légi hadgyakorlat Kecskemét Légibázison. Korábban raktam fel fotókat a gyakorlat érkező fázisából ITT és ITT. A gyakorlaton az én kamerámnak új gépek is voltak, amiket megtudtam örökíteni.
Az Ohio Légi Nemzeti Gárda, 179. Szállító Ezredének, C-130H Hercules típus gépei:
F-16-ok várják a reggeli napfürdőben a felszállást:
A magyar Gripen gépek egy másik zónában:
A kecskeméti torony, előtérben az RSZP-10 katonai leszállító radar:
Reggel 9 környékén megindul az üzem, Buckeye 13 és társa elindul a feladatra:
A függőleges vezérsíkon, az OH vagyis Ohio Állam rövidítése olvasható, a felette lévő zöld csíkban, a Toledo szó látható, mely jelöli a bázist, ahonnan jöttek. Alatta rajzolt formában egy darázs látható, mely az alakulatra utal "Stingers". A Stinger szó a fullánkot jelöli:
A két vendég gépet két hazai követi, a feladatok döntő többségében 2-2-s felállásban repültek:
A készenléti géppár emelkedik el éles fegyverzettel, ez csak próba riadó volt:
A Horvát Légierő Mi-8MTV-1 típusú helikoptere, a Split/Divulje melletti bázisról. A gépen a KFRO - Kosovo Force (KFOR) a Koszovóban tevékenykedő, a NATO parancsnoksága alatt működő nemzetközi békefenntartó haderő - olvasható. Az alakulat elsődleges feladata, a kutató-mentés földön-vízen és akár hegyvidéki területeken:
A mattosabb festésű F-16-s is felszállt aznap:
Az első kör visszajön:
A szlovén PC-9M gépek indulnak:
Két póttartály a szárnyak alatt:
A Szlovén Légierő PC-9M típusú gépe, a Cerklje ob Krki bázis, Letalska Šola (Pilóta iskola) gépe. A típus elsődleges feladata a pilóta képzés, de kiválóan alkalmas a 6 függesztési ponton fegyverzetet szállítani. A belső pontokon 250 kg, a külsőkön 110 kg maximum terheléssel. A képen látható verzió két darab FN HMP250, 12,7 mm-es, 250 lőszer javadalmazással rendelkező gépágyú konténerrel van felszerelve, plusz két póttartállyal. A gép bár furcsán hathat a mai modern jet korszakban mint földi csapat támogató, sebessége és a cél terület felett eltölthető hosszabb időnek köszönhetően alkalmas gép a JTAC feladatra. A Brazil, Embraer cég által gyártott sikeres EMB 314 Super Tucano is ebbe a kategóriába tartozik.
A gépet sarlósfecskének becézik:
Vissza jön a gyakorló riasztásból a két Gripen:
Vegyes kötelék:
Az amerikaiak két gyakorló AMRAAM és egy Sidewinder-el repültek az esetek nagy részében:
Színesebb festésű dongó:
Repülésre indul a 406-s An-26-s gép:
Volt egy touch & go is, az utána lévő áthúzásból lett meg ez a fotó:
Felszállóban nem voltak szépen a gépek ebből a szögből:
Ez a Gripen azért megmutatta a hasát:
Második körre is elmentek a Szlovén gépek:
A bejegyzés trackback címe: