Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2017. május 30. 18:50 - Levente B.

Load Diffuser 2017 - egy hétfői nap

Javában zajlik a Load Diffuser 2017-es nemzetközi légi hadgyakorlat Kecskemét Légibázison. Korábban raktam fel fotókat a gyakorlat érkező fázisából ITT és ITT. A gyakorlaton az én kamerámnak új gépek is voltak, amiket megtudtam örökíteni. 

Az Ohio Légi Nemzeti Gárda, 179. Szállító Ezredének, C-130H Hercules típus gépei:

_35b9648.jpg

F-16-ok várják a reggeli napfürdőben a felszállást:

_35b9650.jpg

A magyar Gripen gépek egy másik zónában:

_mg_9725.jpg

A kecskeméti torony, előtérben az RSZP-10 katonai leszállító radar:

_mg_9736.jpg

Reggel 9 környékén megindul az üzem, Buckeye 13 és társa elindul a feladatra:

_mg_9757.jpg

A függőleges vezérsíkon, az OH vagyis Ohio Állam rövidítése olvasható, a felette lévő zöld csíkban, a Toledo szó látható, mely jelöli a bázist, ahonnan jöttek. Alatta rajzolt formában egy darázs látható, mely az alakulatra utal "Stingers". A Stinger szó a fullánkot jelöli:

_mg_9763.jpg

_mg_9778.jpg

A két vendég gépet két hazai követi, a feladatok döntő többségében 2-2-s felállásban repültek:

_mg_9796.jpg

_mg_9804.jpg

_mg_9809.jpg

A készenléti géppár emelkedik el éles fegyverzettel, ez csak próba riadó volt:

_mg_9823.jpg

_mg_9834.jpg

A Horvát Légierő Mi-8MTV-1 típusú helikoptere, a Split/Divulje melletti bázisról. A gépen a KFRO - Kosovo Force (KFOR) a Koszovóban tevékenykedő, a NATO parancsnoksága alatt működő nemzetközi békefenntartó haderő - olvasható. Az alakulat elsődleges feladata, a kutató-mentés földön-vízen és akár hegyvidéki területeken:

_mg_9852.jpg

A mattosabb festésű F-16-s is felszállt aznap:

_mg_9877.jpg

Az első kör visszajön:

_mg_9894.jpg

_mg_9953.jpg

_mg_9911.jpg

A szlovén PC-9M gépek indulnak:

_mg_9928.jpg

Két póttartály a szárnyak alatt:

_mg_9934.jpg

A Szlovén Légierő PC-9M típusú gépe, a Cerklje ob Krki bázis, Letalska Šola (Pilóta iskola) gépe. A típus elsődleges feladata a pilóta képzés, de kiválóan alkalmas a 6 függesztési ponton fegyverzetet szállítani. A belső pontokon 250 kg, a külsőkön 110 kg maximum terheléssel. A képen látható verzió két darab FN HMP250, 12,7 mm-es, 250 lőszer javadalmazással rendelkező gépágyú konténerrel van felszerelve, plusz két póttartállyal. A gép bár furcsán hathat a mai modern jet korszakban mint földi csapat támogató, sebessége és a cél terület felett eltölthető hosszabb időnek köszönhetően alkalmas gép a JTAC feladatra. A Brazil, Embraer cég által gyártott sikeres EMB 314 Super Tucano is ebbe a kategóriába tartozik.

A gépet sarlósfecskének becézik:

_mg_9937.jpg

Vissza jön a gyakorló riasztásból a két Gripen:

_35b9655.jpg

_35b9660.jpg

Vegyes kötelék:

_35b9677.jpg

_mg_9989.jpg

_mg_0002.jpg

_35b9681.jpg

_35b9685.jpg

Az amerikaiak két gyakorló AMRAAM és egy Sidewinder-el repültek az esetek nagy részében:

_mg_0011.jpg

Színesebb festésű dongó:

_35b9689.jpg

 

_mg_0015.jpg

_35b9693.jpg

_35b9665.jpg

_35b9673.jpg

Repülésre indul a 406-s An-26-s gép:

_mg_0059.jpg

_35b9698.jpg

Volt egy touch & go is, az utána lévő áthúzásból lett meg ez a fotó:

_35b9723.jpg

Felszállóban nem voltak szépen a gépek ebből a szögből:

_mg_0090.jpg

_mg_0095.jpg

Ez a Gripen azért megmutatta a hasát:

_mg_0070.jpg

Második körre is elmentek a Szlovén gépek:

_mg_0109.jpg

_mg_0114.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr212548987
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!