Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2017. szeptember 02. 15:44 - Levente B.

Swift Response 2017

Július 18-n nagy erők áttelepítése ment végbe a pápai bázisrepülőtérről, mint kiindulási pontról. A főerőt az olaszországi Vicenza mellől érkező 173. Légi Mozgékonyságú Dandár adta, hozzá csatlakozott még néhány NATO ország is, így a magyar bázisról, német és kanadai katonák is indultak, a bulgáriai Bezmer bázisra. 

Eme bejegyzésben szeretném megmutatni ennek a rendkívül összetett ejtőernyős mozzanatnak a részleteit, ahogy a földön úgy a levegőben is.

Egy C-130H típusú szállító várakozik, majd 3 órával az indulás előtt a pápai betonon:

_mg_3110.jpg

Az Egyesült Államokból összesen 11 C-130-s érkezett, hogy a több mint 3000 katonát és több tucat felszerelést Bulgáriába és Romániába átvigyék:

_mg_3114.jpg

A július 18-ai nap célterülete a bulgáriai Bezmer melletti katonai repülőtér, a 18-ai napon nagyjából 700 katonát vittek egy körben a gépek:

bezmer100.jpg

Pápa-Bezmer, légvonalban úgy 900 kilométerre egymástól:

bezmer101.jpg

Órákkal az indulás előtt megkezdődik a katonák felkészítése, 700 embernél ez nem kis logisztikát jelent: 

_mg_3119.jpg

Van aki már várja az indulást, jól láthatóan mást még készítenek fel:

_mg_3108.jpg

A 173. Légi Mozgékonyságú Dandár felvarrója:

_mg_3120.jpg

Nagyjából 32 fokos meleg nem segíti az embert, hogy lélekben felkészüljön az ugrásra, jól láthatóan a rendkívül sok felszerelés is ez ellen dolgozik, a beton alulról plusz rátesz erre:

_mg_3121.jpg

_mg_3122.jpg

_mg_3123.jpg

_mg_3124.jpg

Utolsó simítások:

_mg_3129.jpg

_mg_3130.jpg

Főernyő, tartalékernyő, a katona egyéni felszerelése és a fegyvere, ez nagyjából 80-100 kg: 

_mg_3138.jpg

_mg_3141.jpg

_mg_3142.jpg

Az arcokon a várakozás pillanatait lehet látni:

_mg_3165.jpg

_mg_3169.jpg

Nagy a felelőssége a Jumpmaster vagyis Ugratómesternek, hogy a rábízott katonák felszerelése hibátlanul működjön:

_mg_3181.jpg

3 db UH-60M Black Hawk helikopter a Black Swan keretében van itt:

_mg_3126.jpg

Kanadai megfigyelő:

_35b2728.jpg

Német megfigyelő:

_35b2729.jpg

Olasz katona:

_mg_3185.jpg

Az új és a régi irányítótorony Pápán:

_35b2732.jpg

Mindenki a földre rogyva várja, hogy a gépekbe üljön: 

_35b2736.jpg

_mg_3144.jpg

Olasz katonák segítik egymást:

_mg_3147.jpg

_mg_3153.jpg

Mennyi az annyi? Hány db C-130-s van a fotón?

_mg_3156.jpg

_mg_3157.jpg

AFRC - Air Force Reserve Command (Légierő Tartalék Parancsnokság):

_mg_3158.jpg

Directed Infrared Countermeasures System (DIRCM) - Irányított Infravörös Ellenintézkedés, a gép hátsó részén:

_mg_3159.jpg

Besugárzásjelző és rakétaindításra figyelmeztető rendszer a farokrésznél:

_mg_3160.jpg

A gépek egy része az Illinois Légi Nemezeti Gárdától jött, a 169. Légi Szállító századtól:

_35b2738.jpg

Ez a gép az Illinois állambeli Peoria város melletti bázisról jött:

_35b2739.jpg

_mg_3193.jpg

_mg_3194.jpg

Ben Hodges altábornagy, az Európában állomásozó amerikai haderő főparancsnoka:

_35b2755.jpg

Két C-17 és egy USAFE Learjet 35:

_mg_3197.jpg

A Nehéz Légiszállító Ezred (HAW) 03-s oldalszámú gépe, a mai napon ő volt a gépünk:

_mg_3200.jpg

A C-17-s gépet 4 db Pratt & Whitney PW2000 hajtómű viszi előre:

_mg_3201.jpg

A másik kijelölt C-17-s a 02-s volt, a 01-s nem volt a bázison:

img_3207.jpg

A raktér:

img_3210.jpg

A C-17-ben összesen 80 katonát lehet szállítani a kialakított üléseken, a képen az 503. gyalogezred, 1. légi zászlóalj katonái láthatóak:

_mg_3239.jpg

Végre kényelmesen tudnak ülni, a fáradság ilyenkor eluralja az embert:

_mg_3243.jpg

Minden egyes oldalra mozgás, kényelmetlenné teszi az ülést, ilyenkor egy kis külső segítség nem árt:

_mg_3258.jpg

Everything is all right:

_mg_3263.jpg

_mg_3273.jpg

_mg_3288.jpg

_mg_3291.jpg

Hamarosan felszállás, a feszültség veszi át a hatalmat az arcokon:

_mg_3301.jpg

Vagy csak egyszerűen alszik az ember, a sisak jól jön ilyenkor:

_mg_3312.jpg

_mg_3321.jpg

A gép személyzete egy utolsó tanácskozáson, középen egy svéd őrnagy, jobbra a gép parancsnoka:

_mg_3325.jpg

_mg_3330.jpg

A gép parancsnoka a jobbra látható Antonio Paparella szakaszparancsnokkal beszéli meg a dolgokat:

_mg_3337.jpg

Norvég C-17-s fedtehcnikus:

_mg_3341.jpg

A Swift Response gyakorlat nem hivatalos felvarrója:

_mg_3345.jpg

_mg_3351.jpg

_mg_3365.jpg

_mg_3367.jpg

_mg_3369.jpg

Az olasz katonákon is kijön a fáradság jelei:

_mg_3374.jpg

_mg_3378.jpg

_mg_3416.jpg

A katonák között hölgyek is voltak:

_mg_3412.jpg

A gép hamarosan indul:

_mg_3400.jpg

Mivel a gépnek 3 kis ablaka van a felszállás nem látványos, majd 30 perccel később az első fotó már utazómagasságon készült:

_mg_3423.jpg

Nagykikinda (szerbül Кикинда / Kikinda) város és község (járás) Szerbiában:

_mg_3429.jpg

Mercyfalva, a romániai Bánsági régióban:

img_3432.jpg

A pilótafülke, rendkívül tágas és jó a kilátás:

_mg_3439.jpg

A pilótafülke szintjén, van egy kis ablak mely a tehertérre néz:

_mg_3461.jpg

Kitekintés balra, alattunk Románia:

_mg_3482.jpg

_mg_3469.jpg

A Crew Chief - a kabinszemélyzet csoportfőnöke a tehertér szintjén van:

_mg_3453.jpg

A parancsnokok felkészítése az ugrásra:

_mg_3488.jpg

_mg_3506.jpg

Brit megfigyelők is voltak, a zászló alatt a Brit Légi mozgékonyságú alakulatok címere látható:

_mg_3512.jpg

_mg_3515.jpg

_mg_3517.jpg

_mg_3522.jpg

_mg_3523.jpg

_mg_3526.jpg

Smink katona módra:

_mg_3531.jpg

_mg_3533.jpg

Utolsó tanácsok/tippek/ötletek a katonáknak, a parancsnok lelkesít ha kell:

_mg_3559.jpg

_mg_3565.jpg

Közel az ugró zóna, a katonák már lábon:

_mg_3587.jpg

_mg_3594.jpg

_mg_3596.jpg

Utolsó utáni ellenőrzés, minden oké?

_mg_3600.jpg

_mg_3603.jpg

_mg_3607.jpg

_mg_3609.jpg

_mg_3611.jpg

_mg_3613.jpg

_mg_3616.jpg

Ajtó nyitva, a C-17-nek mind a két oldalsó ajtajánál egy-egy féklap van, ami ilyenkor a légellenállást csökkentve, segítse a kilátást, mint ahogy a fotón is látszik:

_mg_3621.jpg

_mg_3624.jpg

A két teher egy-egy aknavetőt rejt magában, a gépen tartózkodó szakasz egyetlen nehéz fegyvere:

_mg_3627.jpg

_mg_3629.jpg

Pillantás Bulgáriára:

_mg_3637.jpg

Az első kör kint, itt azok láthatóak akik nem tudtak akkor kiugrani, az alig 10 másodperces ablakon nem ment ki a tervezett létszám:

_mg_3638.jpg

_mg_3682.jpg

Neked se sikerült?

_mg_3642.jpg

_mg_3644.jpg

Azért nincsen csüggedés, legbelül tudják nincsen sok hátra:

_mg_3648.jpg

Kitartás!

_mg_3651.jpg

Második kör:

_mg_3676.jpg

Az arcokon már a fájdalom is kijön, már fél napja több tucat kilónyi felszerelés terheli őket:

_mg_3677.jpg

_mg_3679.jpg

_mg_3655.jpg

_mg_3660.jpg

_mg_3662.jpg

_mg_3663.jpg

_mg_3667.jpg

_mg_3673.jpg

És elindul a második kör:

_mg_3687.jpg

_mg_3694.jpg

_mg_3697.jpg

_mg_3699.jpg

_mg_3700.jpg

_mg_3703.jpg

_mg_3704.jpg

És itt elment mindenki:

_mg_3705.jpg

_mg_3706.jpg

_mg_3716.jpg

_mg_3718.jpg

Vagyis nem....egy ember még maradt ő az egyik parancsnok:

_mg_3720.jpg

_mg_3721.jpg

A másik oldalon viszont négy ember maradt, lesz egy harmadik kör is:

_mg_3722.jpg

_mg_3729.jpg

_mg_3731.jpg

_mg_3732.jpg

_mg_3734.jpg

Rendben mindenki elhagyta a gépet, probléma nem merült fel, ismét eltelik vagy 30 perc, a gép újra utazómagasságon:

_mg_3752.jpg

_mg_3754.jpg

A lemenő nap fénye besüt a fülkébe:

_mg_3756.jpg

Kalocsa balra, a volt katonai reptér is  látszik:

img_3758.jpg

A Paksi Atomerőmű:

_mg_3765.jpg

A Csepel-sziget déli vége, a Ráckevei (Soroksári)-Duna találkozása a Duna főágával:

_mg_3768.jpg

 Esti fények, de a látóhatáron még a nap fénye látszik:

img_3779.jpg

img_3782.jpg

img_3789.jpg

A 02-s gép mögött egy amerikai C-17-s látszik, amelyik a 446. Légiszállítású Ezredtől jött:

img_3792.jpg

A gépek megérdemelt pihenőjüket töltik, másnap azonban hajnalban ismét megtették ezt az utat:

_mg_3796.jpg

_mg_3809.jpg

_mg_3812.jpg

_mg_3815.jpg

Az esemény videó formátumban:

Az eseményen való részvételt köszönöm az Amerikai Egyesült Államok budapesti nagykövetségének, a Magyar Honvédségnek és az MH Pápa Bázisrepülőtérnek, valamint a Veol.hu-nak:

A bejegyzés trackback címe:

https://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr512762536
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!