A legendák melyek felröppentek közvetlenül az országból kivonuló Szovjet alakulatok után. Volt-e az országban atomfegyver? Nos. Az olvasóknak most szeretném leszögezni, hogy olyan mint a filmekben a földből kibújó atomrakéták nem voltak soha itt. Azok csakis a Szovjetunió területén voltak, és a mai napig is az orosz anyaföldön vannak, amik 1990 után "kívülre" kerültek pl. Ukrajna megsemmisítették őket.
A TERÜLET NEM BEJÁRHATÓ!
Ennek persze praktikus és anyagi okai is voltak, megépíteni egy olyan földalatti rendszert óriási pénz költséget emésztett fel, ráadásul megbízhatatlanul feltűnő lenne megépíteni és titokban tartani egy idegen államban.
Természetesen további két bizonyíték is van a nagyvilágban. Egy 1979-es feloldott CIA anyagban egy vaktérképen Kunmadaras mellet felmerül Tótvázsony, Sármellék, Tököl, Debrecen és Kiskunlacháza is, mint atom tároló. Némely esetben és utólag lehetett tudni, hogy pontosan írták le az ideiglenes tárolókat is.
Egy második, 1965-ből származó magyar-szovjet törzsvezetési gyakorlaton kitöltött anyagban a debreceni és a kunmadarasi egységekhez köt "atomlőszert".
A fenti adatok Vándor Károly légierő társbérletben című könyveiből van. I. és II.kötet egyben.
A fenti térképen jól kivehető a kunmadarasi atomtároló. Korábban a Magyar időkben üzemanyag tárolóként működött. A 60-as években alakították át amikor is a Szovjet egységek megkapták a stratégiai nukleáris bombák célbajuttatására alkalmas repülőeszközt a Szu-7-eseket. Pontos dátum természetesen nem ismerhető.
Az atomtárolót kerítések, szántott sáv, futóárkok és géppuskafészkek vették körül. A darupálya és a bejárat fölött sátortető feszült, hogy ne lehessen látni milyen munka folyik éppen.
Az itt szolgáló katonákat süket-némáknak nevezték logikusan a munkájukból adódóan. Az itt tárolt stratégiai atombombákból a debreceni ezred is kapott volna, ott ideiglenes atomtárolók voltak az ottani gépekhez.
A katonák külön elszeparált részen voltak a laktanyán belül is, a bekötő út is le volt zárva csak az ottaniak egy része speciális engedéllyel léphetett be.
A darupálya ami a kocsikra való rakodást segítette.
A belső tér daruja még megvan. Rajta egy adat tábla közelebbről elemezve látható a fotón, hogy 3 tonna terhet tudott felemelni. Rajta található két dátum. Ezek a teljes és a részleges ellenőrzés adatai. Az utolsó 1990 áprilisában történt. VAGYIS még működött akkor.
Egy kerítés amiben minden bizonnyal áram futott még a működése közben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.