Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2018. június 15. 20:45 - Levente B.

ETAP-T 2018 - Pápa, Magyarország

Az Európai Védelmi Ügynökség (EDA), az Európai Légi Szállítási Parancsnokság (EATC), valamint az Európai Harcászati Légi Szállítási Központ (ETAC) szervezésében 2018. június 10-22. között az MH PBRT bázisán hajtják végre az EUROPEAN TRANSPORT AIRLIFT PROGRAMME - TRAINING 18 (ETAP-T 18) többnemzeti szállítórepülőgép gyakorlatot. A gyakorlat fő célkitűzése az ETAC tagállamok résztvevő szállítórepülőgép állományának művelettervezői és harcászati műveleti feladat végrehajtás gyakoroltatása alájátszó erők alkalmazásával.

_35b9284.jpg

_35b9286.jpg

A gyakorlat az EATC nemzetközi szállítórepülőgépes kiképzési eseménye, aminek a Magyar Honvédség, Pápa Bázisrepülőtér ad otthont. A 8 résztvevő nemzet 9 repülőgéppel (Belga Királyi Légierő, 1 db C-130H; Brit Királyi Légierő, 1 db C-130J; Francia Légierő, 1 db A400M; Holland Királyi Légierő, 1 db C-130H; Lengyel Légierő, 1 db C-130E; Német Légierő kijelölt állománya, 2 db C-160; Norvég Királyi Légierő, 1 db C-130J; Olasz Légierő, 1 db C-1304 hajt végre Pápát kiinduló bázisként használva együtt megtervezett összetett harcászati feladattal éjjel és nappal két két héten keresztül 2018 június 10. és 22. között. A résztvevők kiképzési céljai a hadműveleti tervezés, a repülőműszaki együttműködés, ejtőernyős kiképzés, légi dobások, logisztikai feladatok megoldása, különböző repülési eljárások gyakorlása, éjszakai repülés. 

A Német Légierő két Transall C-160-al érkezett a gyakorlatra, a korosodó de még feladataikra kiválóan alkalmas típus első felszállása 1963-ban történt meg! Az előtérben látható gép, 50 év körüli lehet:

_35b9287.jpg

A pilótafülke alatti jelvény a Lufttransportgeschwader 63 (63. Szállító Ezred) címere:

_35b9288.jpg

Az Ezred címer:

361px-coa_ltg_63_svg.png

_35b9289.jpg

A feladatok végrehajtására Magyarország kijelölt légtereiben kerül sor, különböző magasságokban éjjeli éS nappali fényviszonyoknál. A kombinált légiműveleteket az érvényes magyarországi és nemzetközi szabályzók szerint hajtják végre a repülésbiztonság és a lakosság nyugalmának maximális szem előtt tartásával.

Az MH Pápa Bázisrepülőtér állománya felkészült, a repülőtér alkalmas arra, hogy a nyolc nemzet kilenc repülőgépét hatékonyan ki lehessen szolgálni és biztonságosan lehessen üzemeltetni. A Magyar Honvédség AN-26-os szállítórepülőgéppel, JAS-39 EBS HU repülőgéppel, Mi-8/17 helikopterrel, KUB és MISTRAL légvédelmi rendszerekkel és további kiszolgáló eszközökkel vesz részt a gyakorlatban. 

MAN üzemanyagszállító járművek:

_35b9292.jpg

MAN FE 27.460 SCHMITZ ULF RNTG Reptéri tűzoltóautó:

_35b9293.jpg

MAN PANTHER ROSENBAUER 6X6 Reptéri tűzoltóautó:

_35b9294.jpg

A C-130-as svancokba "belerondít" egy Transall:

_35b9296.jpg

ETAC felvarró:

_35b9297.jpg

A Belga Légierő (Luchtcomponent) C-130H típusú gépe felszálláshoz gurul:

_35b9299.jpg

Felszállás után jobb fordulóval indul déli iránynak:

_35b9303.jpg

A Holland Királyi Légierő (Koninklijke Luchtmacht) C-130H típusú gépe hátramenetben...

_35b9310.jpg

_35b9315.jpg

...Majd gurul el a felszálláshoz:

_35b9318.jpg

_35b9320.jpg

_35b9321.jpg

_35b9322.jpg

A Norvég Királyi Légierő (Luftforsvaret) C-130J-30 típusú gépe gurul a felszálláshoz:

_35b9325.jpg

_35b9333.jpg

A lengyelországi Powidz városa mellől érkező C-130E indul el feladatára:

_35b9339.jpg

_35b9346.jpg

_35b9352.jpg

A gép légcsavar tollainál az erős párának köszönhetően látványos örvények keletkeznek:

_35b9365.jpg

_35b9368.jpg

_35b9372.jpg

A Brit Királyi Légierő Hercules C4-e (C-130J-30) a kifutópályán:

_35b9380.jpg

A gép a No. 47 Squadron RAF (RAF 47. század) gépe, Líbiában és Irakban is megfordult az alakulat:

_35b9383.jpg

_35b9385.jpg

A gép utántöltő csonkkal van felszerelve:

_35b9388.jpg

A gép hátsó részén a dudorban a Directed Infrared Countermeasures System (DIRCM) - Irányított Infravörös Ellenintézkedés rendszer látható, az egész lényege, hogy lézerrel elvakítja, megzavarja az infravörös önirányítású rakéták fejrészeit:

_35b9391.jpg

A Francia Légierő A400M típusú gépe visszaérkezőben:

_35b9406.jpg

_35b9410.jpg

A távolban A Tobruq Legacy gyakorlat keretében települő cseh KUB üteg, jobb oldalt ha innen nehezen is észrevehetően de az üteg SzURN lokátora látható:

_35b9413.jpg

A holland C-130-as visszaérkezőben a feladata után:

_35b9418.jpg

Éles forduló a 34-es pályairányra:

_35b9434.jpg

_35b9440.jpg

_35b9443.jpg

A norvégok már nem voltak ilyen "sportosak":

_35b9448.jpg

_35b9451.jpg

A lengyelek se:

_35b9462.jpg

A britek is hosszan érkeztek meg a reptérre:

_35b9471.jpg

Szlovákiából átruccant egy L-410-es szállítógép:

_35b9494.jpg

Akit a készültségi Gripen géppár Kecskemétről felszállva fogott el, majd kényszerített a pápai bázison való landolásra:

_35b9488.jpg

A nap folyamán második körre indultak el a gépek, az F-RBAK lajstromú gépet 2017 januárjában szállították le az franciaországi Orléans városa melletti katonai alakulatnak:

_35b9506.jpg

_35b9510.jpg

Belga C-130:

_35b9521.jpg

_35b9525.jpg

Ismét a holland:

_35b9535.jpg

A norvégok délután hamar kifordultak jobb irányba:

_35b9547.jpg

Távozóban a magyar An-26-os:

_35b9554.jpg

A németek szintén hamar kifordultak jobbra:

_35b9572.jpg

_35b9578.jpg

_mg_9081.jpg

A szlovák gép még mielőtt hazament még egy alacsony áthúzásra benézett:

_mg_9040.jpg

A franciák a bázis fölött kelet-nyugati áthúzás után szálltak le:

_mg_9071.jpg

Az esemény videó formátumban:


A bejegyzés trackback címe:

https://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr5914048530
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!