Ez csak víz, illetve füst! Földi koordinált robbantás imitálja a bombavetéseket.
Csoport fotó. A109, NH90 és a Cseh Mi-24.
Elemelkednek az F-16-k a betonról. Belgium két ezredben üzemeltet, nagyjából 20 db több funkciós gépet. További 20 db lekonzerválva. 1979 óta 160 db gépet üzemeltetett.
A Belga Légierő tagjai és gépei megjárták Afganisztánt. A Kandahar melletti bázisról a Holland F-16-al közösen repültek bevetésekre.
Látványos páraleválás.
Póttartály, AIM-120 és AIM-9 a szárnyak alatt és a szárnyvégen.
A földi csapatok légi irányítója a fronton.
Érkezik a légi fedezet. Balra a legendás Mi-24-s a Cseh Légierőtől. Jobbra egy A109 a Belga Légierőtől. A két nemzet közötti demonstráció két okból következet be. 1: Afganisztánban a Mi-24-s repül az Afgán Légierőben, 2: a Joint Power Demon lehetett megmutatni, hogy a NATOn-n belül is szoros és összeszokott kapcsolat van a különböző nemzetek között.
Az NH90 gyorsköteles kirakodásra alkalmas.
A109 oldal lövésszel felfegyverezve.
Együtt a 3 típus.
A Mi-24 fentebbről ad fedezetet. 12,7 mm-es géppuskával, nem irányított rakétákkal és Sturm páncéltörő rakétákkal tud fedezetet adni. A típus az elmúlt 10 évben a Lengyelek részéről Irakban repült, illetve az Afgán Légierő színeiben Magyar és Cseh pilóták által.
C-130 nehéz szállító gép, Brüsszel, 20. Taktikai Szállító Század. 1972 óta üzemelnek a Belga Légierőben.
Leszállás imitálása rövid kifutón...
...katonák kirakodása...
...a fotókból nem volt egyértelmű, de a C-130 hátramenetben is demonstrált, majd nekirugaszkodva felszállt, megmutatva, hogy a gép képes rövid távon is felszállni.
Vége a demonstrációnak. Kötelékáthúzások.
Alpha Jet kiképző gép, 11. század, Cazaux, Franciaország. 2004 óta a Belga Légierő egy közös Kiképző Iskolát tart fen a franciákkal.
Kicsi a bors de erős. A C-130-l érkezett katonák megérdemelt pihenőjükre indulnak a demo után. Többjük minden bizonnyal megjárta Afganisztánt vagy Libanont.
Az M2 Browning géppuska két embert igényel.
A technikai hangár.
Egy Paveway lézervezérlésű bomba.
Ez az F-16-s mindenhol "nyitva" van. Ezen tanulnak, képzik a fiatal szerelő-kiszolgáló személyzetet.
Balról jobbra: AIM-120, AIM-9 és egy GBU-31 vagy GBU-38 JDAM bomba.
Egy MK 82 hagyományos esésű bomba.
Egy UAV felderítő.
Fotók az UAV kamerájából.
Rendkívül részletes!
Pilóta sisak.
A bejegyzés trackback címe: