És nemcsak a levegőben hanem új életet is kezdenek, katonai lajstrommal és rendészeti felségjelzéssel. A korábban HA-BDA (101) és HA-BDB (102) helikopterek ma hagyták el a budaörsi mentőállomást. Az Országos Mentőszolgálat 1991-től alkalmazta a típust, a személyzeten kívül még egy sérült szállítására volt lehetőség.
A francia gyártású Aérospatiale gépek katonai feladat körben, több mint 20 országban állnak szolgálatban, és majd ugyanennyi alváltozata létezik. Különböző katonai feladatokat hajtanak végre de elsősorban kiképzésre használják az 1975 óta gyártás alatt lévő gépet.
Hazai vonatkozásban, elsősorban a Magyar Légimentők üzemelték a típust, egészen 2014-ig, egy új EU-s rendelet miatt kellett kivonni az üzemeltetésből, a gép ugyanis egy hajtóművel üzemel, az új rendelet pedig megköveteli az ilyen típusú gépeknél a biztonságos két hajtóművet.
A gépek közül kettő végül a Magyar Honvédség tulajdonába került.
A Honvédelmi Közlöny korábbi április dokumentumában a gépek: "...alkalmasak kiképzési, légi megfigyelő, felderítő repülésekre, valamint futár feladatok ellátására, továbbá felhasználhatók az alapképzés, valamint az induló új állami légijármű vezető képzés megvalósításában..."
A budaörsi bázison a két gép, mögöttük a HA-ECA készenlétben:
Az új lajstrom...101 és 102:
Az EC-135 közben éles riasztást kapott:
Reggel 9 után elindultak a gépek:
Még egy utolsó beköszönés:
Üres a bázis, egészen addig amíg az EC-135 vissza nem jön:
A bejegyzés trackback címe: