A szigetre ez az egyetlen gyors ki és bejárat, a kapu a főváros felé, a repülők 1,5 óra alatt érnek ide Lisszabonból, méghozzá naponta 7-szer, ugyanis vannak akik a szigetről járnak be időnként dolgozni a kontinensre! Bizony van akinek ez a helyközi járata. Ugyanis azok aki rendszeresen járnak bizony személyivel közlekednek, és a Madeirai kormánytól kérhetnek 15%-os kedvezményt a repülőjegyekre, de bizonyos esetben ez ingyenes is tud lenni, mint megtudtam ezt később.
Azért írok eme, építészeti csodáról, ezt mindjárt jobban kifejtem, mert igen sok mindenben ismert a pilóták között, értem ez alatt, hogy a világ egyik "legveszélyesebb" reptere, és a légitársaságok csak a legtapasztaltabb pilótáikat küldik ide. Erős kettősség uralja a leszállási procedúrát, hisz bonyolultsága, veszélyessége emeli a 10 leginkább kedvelt vagy netalán gyűlölt reptereként a pilóták körében. Nézzük az okokat.
A reptér 1964-ben épült, akkor még csak 1600 méter hosszú kifutóval, majd az 1980-as években és 2000-ben elkezdték kibővíteni, így ma akár a Jumbok is letudnak szállni rajta. 2004-ben teljesen átadott reptér építészeti díjban részesült, ugyanis ahelyett, hogy feltöltést használtak volna, 180 db hatalmas oszlopra épült a reptér folytatása. E kiemelkedő tervezést dicsérték vele.
A reptér nyugati oldalán a hegyek vannak, amik közvetlenül magasodnak ki a reptér oldalából, ráadásul sűrűn lakott, a keleti oldalán meg a tenger van. Gondolnánk, hogy ez semmi Korfu, vagy Kréta reptere is hasonló, igen ám, de a széláramlatok időnként erős szélnyírásokat okoznak, ezzel is rontva a dolgokon, ráadásul ha délről kell megközelíteni a repteret, akkor egy adott épület tárgyat kell célba venni, és szinte az utolsó pillanatban jobbra fordulva letenni a gépet.
Szélnyírás esetén a szél iránya rendkívül gyorsan (akár másodpercről másodpercre) változik, miközben a nagy sebbessége megmarad vagy kissé módosul. Tehát az egyik pillanatban még például 180°-ról 50 km/h sebességel fúj a szél, de a másikban már 300°-ról 60 km/h sebességgel.
Bizony erős idegek kellenek ide.
Szintén ismert a spotterek között is, ők akik a repterek mellett fotózzák az érkező & induló gépeket. Hisz, ahogy a videóban is látszik, landoláskor a jobb oldalon egy út található, kitűnő rálátást biztosítva ezzel az érkező gépekre.
De mielőtt totál mindenki azt gondolná, te jó ég, szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy a reptéren az utolsó halálos kimenetelű baleset 1977-ben történt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.