Dave Williams volt amerikai pilóta - többek között F-4G WIld Weasel gépet is vezetett - látható jobbra, a zsámbéki múzeum S-75 légvédelmi rakéta rendszer UV kabinjában. Balara Juhancsik János volt Dvina (S-75) rávezető tiszt látható.
A két fél egy esetleges háború esetén minden bizonnyal találkozott volna, a Wild Weasel (Vad Menyét) gépeknek feladata minden esetben a SEAD műveletek, vagyis az ellenséges légvédelem kiiktatása. Itt a fotón, barátokként találkoztak. Dave Williams meglepően sokat tudott a Szovjet technikáról.
A zsámbéki légvédelmi park egy részlete.
Dvina rakéta az indító állványon, a zsámbéki múzeumban.
Dave Williams a parancsnoki székben.
Az F-4G egy SEAD (ellenség légvédelmét leküzdő) repülőgép, mely az F-4E-ből lett átalakítva az USA Légiereje számára. Rengeteg antennával ellátták, hogy képes legyen AGM-45 Shrike, AGM-78 Standard és AGM-88 HARM rakéták célba juttatására. Az Öböl-háború és a következő évek iraki konfliktusai során használták. 116 db gépet alakítottak át, további 18 db-t pedig a különböző veszteségek miatt a későbbi években, így 134-re növelve a darabszámot.
F-4G az Öböl-Háború során, forrás: ausairpower.net
Az 56 db antennával felszerelt F-4G, több hullámsávban mérték az ellenséges radarok sugárzását. Ezen bejövő adatok alapján képesek voltak a személyzet tagjai azok típusának és helyének megállapítására, valamint a különböző HARM rakétákkal a megsemmisítésre is.
A Spangdahlemben állomásozó 81. Vadász Század gépe a taszári betonon 1992-ben. Fotó: airshowinfo.hu
A bejegyzés trackback címe: