Kecel város Bács-Kiskun megyében található nagyjából 7000 fős város. A kis alföldi város turisztikai szempontból nincsen fent a térképeken, de egy igazi nagy méretű múzeuma miatt mégis több ezren látogatnak el évente ebbe a városba, hogy megnézzék, nemcsak az ország de talán Európa egyik legnagyobb nyitott haditechnikai múzeumát.
L-39, Szu-22:
Pintér József által megálmodott cég a Pintér Művek, nagy pontosságú egyedi fém alkatrészek gyártásával, korszerű technológia alkalmazásával, nagyfokú rugalmasságával és a magasan képzett szakemberek alkalmazásával érte el sikereit. A Honvédséggel kiváló kapcsolatokat ápoló Pintér Józsefet kereste meg a Hadtörténeti Múzeum egy olyan ötlettel, hogy a múzeum tulajdonában lévő rengeteg technikai eszközt a Pintér Művek területén állítanák ki. Az ötletet Pintér úr is támogatta és a haditechnikai park első gyűjteményének átadása ünnepélyes keretek között történt 2000 május 18-án.
Szu-22-es harcászati vadászbombázó, rakéták gyűrűjében:
Magyarországon nem üzemelt L-39-es, jól látható a régi NDK-s felségjel, alkatrészgépként érkezett hazánkba:
Szu-22, vezérsík, rajta a Fürkészdarázs század jelzése:
MiG-23MF, rajta a Sámán század jelzésével:
Ez a MiG-23-as 1979-1997 között volt szolgálatban:
A 07-es gép még fénykorában (szerző a fotón):
MiG-21UM, 1971-ben érkezett:
A 20-as oldalszámú MiG-23UB:
A 20-s oldalszámú gép érkezése Pápára. Ezt a gépet a Szovjetek a kivonulás előtt adták át a Magyar Légierőnek egy korábbi kétüléses elvesztése miatt (a fotót Gere Károly készítette):
078-as számú, Zlin-43-as gép. 1976-2002 között üzemelt a Légierőben, mint futárgép:
L-29 Delfín, a típus Szolnokon kiképző gépként üzemelt, de a 101. felderítő repülőszázad is üzemelte:
SAAB Draken J35D a Svéd Légierőből:
A fotó 1990 június 10-én készült, Ängelholm repülőtéren. Ezen a napon ünnepelték a Draken 35 éves évfordulóját és a bázis 50 éves is volt. Forrás: lae.blogg.se
Antonov An-24V, 1968-1992 között a 93. vegyes repülőszázadban üzemelt:
PRV-16 magasságmérő lokátor bal oldalt, a "gatya szárító" egy P-18-as lokátor, tőle picit jobbra egy P-15 magasodik, picit takarásban egy PRV–11 magasságmérő, és jobb oldalt szélen, pedig egy P-12-es:
A P-18-as az előtérben. 1999-ben a Szerb Légerő nagyban köszönheti ennek a lokátornak, hogy leszedte a Lopakodót. A lokátor ugyanis méteres hullámtartományban üzemel, és erre nem immúnis a lopakodó technológia:
Légvédelmi lövegek sorban:
SzT-68U, Szovjet tervezésű 3D-s felderítő lokátor. Még rendszerben van és 1986-ban érkezett hozzánk, első alkalommal a bezenyei 54/10. honi rádiótechnikai századhoz került:
PRV-16-os bal oldalt:
PRV-11, mögötte a P-12:
P-18:
S-200VE Vega, légvédelmi rakéta, nagy magasságban és sebességgel repülő repülőgépek ellen fejlesztettek ki:
5N62 alávilágító radar, az S-200-as rávezető radarja:
2K11 Krug és 2K12 Kub csapatlégvédelmi rakéta. Utóbbi Győrben még rendszerben van, előbbi a keszthelyi 7. önálló légvédelmi rakétaezredbe szolgált:
S-75 légvédelmi rakétarendszer:
ZU–23–2 vontatott, ikercsövű, 23 mm-es légvédelmi gépágyú:
9K52 Luna–M, kis hatótávolságú ballisztikus rakétakomplexum. Atom és vegyi fegyver célbajuttatására is alkalmas volt:
Scud-B a jobb oldalt. Nálunk az 5. önálló rakétadandárnál volt rendszeresítve:
Jobb oldalt a 2K6 Luna, harcászati ballisztikus rakéta rendszer, balra pedig a Scud-A:
Mi-1 és Mi-2-s szállító helikopterek:
MiG-15bisz, érkezett 1962-ben, kivonva 1976-ban:
Sorban: Mi-1, Mi-2, Mi-8
104-es Mi-24-es.
Csepel D-944 PSZH, Rendőrség jelzéssel:
Árokásó gép:
Richárd barátom aki közben a levegőből filmezett:
A bejegyzés trackback címe: