Kecel város Bács-Kiskun megyében található nagyjából 7000 fős város. A kis alföldi város turisztikai szempontból nincsen fent a térképeken, de egy igazi nagy méretű múzeuma miatt mégis több ezren látogatnak el évente ebbe a városba, hogy megnézzék, nemcsak az ország de talán Európa egyik legnagyobb nyitott haditechnikai múzeumát.


L-39, Szu-22:

Pintér József által megálmodott cég a Pintér Művek, nagy pontosságú egyedi fém alkatrészek gyártásával, korszerű technológia alkalmazásával, nagyfokú rugalmasságával és a magasan képzett szakemberek alkalmazásával érte el sikereit. A Honvédséggel kiváló kapcsolatokat ápoló Pintér Józsefet kereste meg a Hadtörténeti Múzeum egy olyan ötlettel, hogy a múzeum tulajdonában lévő rengeteg technikai eszközt a Pintér Művek területén állítanák ki. Az ötletet Pintér úr is támogatta és a haditechnikai park első gyűjteményének átadása ünnepélyes keretek között történt 2000 május 18-án.




Szu-22-es harcászati vadászbombázó, rakéták gyűrűjében:

Magyarországon nem üzemelt L-39-es, jól látható a régi NDK-s felségjel, alkatrészgépként érkezett hazánkba:


Szu-22, vezérsík, rajta a Fürkészdarázs század jelzése:

MiG-23MF, rajta a Sámán század jelzésével:

Ez a MiG-23-as 1979-1997 között volt szolgálatban:

A 07-es gép még fénykorában (szerző a fotón):

MiG-21UM, 1971-ben érkezett:











A 20-as oldalszámú MiG-23UB:

A 20-s oldalszámú gép érkezése Pápára. Ezt a gépet a Szovjetek a kivonulás előtt adták át a Magyar Légierőnek egy korábbi kétüléses elvesztése miatt (a fotót Gere Károly készítette):

078-as számú, Zlin-43-as gép. 1976-2002 között üzemelt a Légierőben, mint futárgép:

L-29 Delfín, a típus Szolnokon kiképző gépként üzemelt, de a 101. felderítő repülőszázad is üzemelte:


SAAB Draken J35D a Svéd Légierőből:




A fotó 1990 június 10-én készült, Ängelholm repülőtéren. Ezen a napon ünnepelték a Draken 35 éves évfordulóját és a bázis 50 éves is volt. Forrás: lae.blogg.se

Antonov An-24V, 1968-1992 között a 93. vegyes repülőszázadban üzemelt:




PRV-16 magasságmérő lokátor bal oldalt, a "gatya szárító" egy P-18-as lokátor, tőle picit jobbra egy P-15 magasodik, picit takarásban egy PRV–11 magasságmérő, és jobb oldalt szélen, pedig egy P-12-es:

A P-18-as az előtérben. 1999-ben a Szerb Légerő nagyban köszönheti ennek a lokátornak, hogy leszedte a Lopakodót. A lokátor ugyanis méteres hullámtartományban üzemel, és erre nem immúnis a lopakodó technológia:


Légvédelmi lövegek sorban:




SzT-68U, Szovjet tervezésű 3D-s felderítő lokátor. Még rendszerben van és 1986-ban érkezett hozzánk, első alkalommal a bezenyei 54/10. honi rádiótechnikai századhoz került:


PRV-16-os bal oldalt:

PRV-11, mögötte a P-12:

P-18:


S-200VE Vega, légvédelmi rakéta, nagy magasságban és sebességgel repülő repülőgépek ellen fejlesztettek ki:



5N62 alávilágító radar, az S-200-as rávezető radarja:

2K11 Krug és 2K12 Kub csapatlégvédelmi rakéta. Utóbbi Győrben még rendszerben van, előbbi a keszthelyi 7. önálló légvédelmi rakétaezredbe szolgált:


S-75 légvédelmi rakétarendszer:

ZU–23–2 vontatott, ikercsövű, 23 mm-es légvédelmi gépágyú:

9K52 Luna–M, kis hatótávolságú ballisztikus rakétakomplexum. Atom és vegyi fegyver célbajuttatására is alkalmas volt:


Scud-B a jobb oldalt. Nálunk az 5. önálló rakétadandárnál volt rendszeresítve:





Jobb oldalt a 2K6 Luna, harcászati ballisztikus rakéta rendszer, balra pedig a Scud-A:

Mi-1 és Mi-2-s szállító helikopterek:

MiG-15bisz, érkezett 1962-ben, kivonva 1976-ban:



Sorban: Mi-1, Mi-2, Mi-8

104-es Mi-24-es.





Csepel D-944 PSZH, Rendőrség jelzéssel:














Árokásó gép:


Richárd barátom aki közben a levegőből filmezett:

A bejegyzés trackback címe: