A Magyar Légierő pilótái éjszakai repüléseket hajtottak végre a napokban. Ezeken a repüléseken a képzettségen túl, az új éjjellátó készülékeket is használják éjszakai repülések során, méghozzá első alkalommal.
A gépeket a repülésre egyenként húzták ki a zónába:
Az eszközök kiválóan alkalmasak kismagasságú repüléseknél a látás után történő navigációhoz. Az NVG minimális szórt fény érzékelésével és felerősítésével működik, nincsen benne saját fényforrás, így van egy minimális lux érték, ami a működéshez szükséges. Milyen alkalommal használhatják az NVG-t? Leszállópálya kivilágítás és saját fényszóró használata nélküli le illetve felszállások során, illetve a külső környezet vizuális érzékelésében taktikai előnyhöz juttatva a pilótát. A sajtó számára a hétfő esti napon volt lehetőség a gépek előkészítésének megtekintésére és 3 db gép felszállásának megörökítésére. A gépeket hangárokban készítették elő, majd saját lábukon vontatva érkeztek meg a zónába, ahol is a további előkészítések mellett, a pilótákat várták a felszállásra.
4 gépet készítettek elő a repülésekre, ebből 1 db volt tartalékban, mindegyik Gripen együléses változat volt. Az első gép 17:30 kor kezdte meg a kigurulást a kifutópályára, majd 10 perccel később követte a másik kettő. A gépek nagy robajjal és látványos utánégető fénnyel hagyták el a bázist és tűntek el az alacsony felhőzetben. Ezután még pár kép erejéig a földön maradt tartalék gépet lehetett fotózni.
A távolban An-26 gépek, illetve a gép bal szélén az egyik készenléti hangár látható:
Húzza a fénycsíkot az egyik vontató:
Dolgozik az RSZP-10-es leszállító lokátor:
A kecskeméti irányítótorony:
Első a biztonság:
A fények aktívak..indulásra készen:
A 3 gép ami a repülést végrehajtotta...a kép bal oldalán a tartalék gép nem látszik:
Indulás a zónából:
Két Gripen húzza a csíkot. Az utánégető látványosan megrajzolja a fotót:
A tartalék gép, háttérben az irányítótorony. Az alacsony felhőzetnek hála, a "fényszennyezés" szépen megvilágítja a felhőket, plusz kontrasztot adva a fényképhez:
A bejegyzés trackback címe: