November 22-n 4 db Mi-24 típusú helikoptert szállítottak el Magyarországról Oroszországba, a Russian Helicopters nevű cég egyik nagyjavító üzemébe, hogy élettartam hosszabbítást végezzenek rajtuk és újabb 5-6 évvel érkezzenek vissza hazánkba. Erről bővebben ITT.
A céggel kötött szerződés szerint 12 gép kerül ki Oroszországba, összesen, így a novemberi nap után lehetett tudni, hogy újabb szállítások következnek majd, ez a bejegyzés a második körről szól.
Egy Mi-24P típusú helikopter tréleren indul el Kecskemétre:

És érkezik meg a bázisra:

A képeken látható 415-s és 444-s oldalszámú gépek még NDK-s színekben és lajstromban vannak. 1995-ben 20 db Mi-24 D és P típusú gép érkezett, utóbbi változatból 2 db-t nagyjavítottak és magyar színekre festettek le. A maradék 4 db nem kapta meg a lehetőséget, hogy a magyar égboltot "karcolja" egészen mostanáig:



Az esti szállítás, a 415-s és a 444-s gép úton Kecskemétre:
És napokkal később. Az első fuvar ismert gépe az RA-82047 már Kecskeméten a reggeli fényekben várja a berakodást:

Egyenként kivontatják a gépeket a Ruslan közelébe:










Az AN-124 gépet már rutinszerűen fordítják meg a Delta gurulón:



A gépeket az orr részhez vontatják:

A Ruszlan leül az orrára, a rámpát leengedik majd megkezdik a bepakolást:
















Méretbeli különbségek:





Ellenőrzés az indulás előtt:









Lezárt orr rész, indulásra készen:


Kevés fényben, de impozánsan indul el a monstrum:




Szokás mondani, ha nem füstöl akkor baj van:

Az RA-82047-s gép - ez vitte el az első körben a másik négy gépet - így nyelte el a helikoptereket:
Az elszállított 4 gépből, 3-ról találtam régi fotókat, egy a Kelet-Német Légierő Mi-24-es gépeiről szóló könyvben:
358-s gép mely majd 331-s oldalszámmal tér majd vissza:

361-s gép mely majd 332-s oldalszámmal tér majd vissza:

444-s gép mely majd 338-s oldalszámmal tér majd vissza:


A bejegyzés trackback címe: