Volt már részemről egy ETAP bejegyzés - lásd ITT - legújabban pedig Szolnokon folytatódott az Európai Védelmi Ügynökség (EDA), az Európai Légi Szállítási Parancsnokság (EATC), valamint az Európai Harcászati Légi Szállítási Központ (ETAC) szervezésében a gyakorlat, amelyet EUROPEAN TRANSPORT AIRLIFT PROGRAMME - TRAINING 18 (ETAP-T 18) néven illetnek jelen esetben. A gyakorlat fő célkitűzése az ETAC tagállamok résztvevő szállítórepülőgép állományának művelettervezői és harcászati műveleti feladat végrehajtás gyakoroltatása alájátszó erők alkalmazásával.
A Brit Királyi Légierő C-130J Hercules gépe landol a kényszer (füves) pályán a Szolnok Helikopter Bázison:

A norvég C-130-as fordul rá a felszállásra:

Mielőtt a gépek a le és felszállásokat hajtották végre, előtte a szandaszőlősi sport repülőtéren hajtottak végre ejtőernyős dobásokat:

Szűken való dobás, amikor rövid területre kell kiérkeznie a deszanttérben lévő felszerelésnek:


Szivárvány "festi" a német Transallt:


Huppan a brit Hercules:


Bár az utóbbi napokban esős idők voltak, a bázison eléggé száraz volt a talaj, hogy szálljon a por:

Fordulás vissza:


A típus kiválóan alkalmas minimális, vagy nulla előkészületen átesett talajon való landolásra:


Fordulás szélirányba:






Itt már érkezőben a belga Hercules:

Mögötte a hollandok gépe, itt egy szükségreptérről való kimentést demonstrálják, az ilyen szállító képesség, ahol egy adott ország megtudja azt tenni, hogy valahol a világon, esetleg katonai konfliktus vagy természeti csapás sújtotta területről is kitudja hozni állampolgárait, rendkívül nagy előnyt és önállóságot ad:





Hollandia:




Indulás:


Olasz C-130-as:

Éles bal forduló:









Nekirugaszkodás:



És elemelkedés:

Videó formátumban:

A bejegyzés trackback címe: