Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2013. július 04. 12:45 - Levente B.

No. 31 Squadron RAF

1976-ban a század Phantom gépeit rövid pár évnyi szolgálat után leváltották a Jaguar gépekre és áttelepültek a RAF Brüggen-i bázisára, Düsseldorftól nem messze a Német-Holland határ közelében. Ekkor kapták meg a Brit fejlesztésű taktikai nukleáris bombákat is, földi csapatok támogatására, egy európai nagy kiterjedésű háború esetén. 

_35B5843.jpg

A Jaguárok 1984-ig voltak rendszerben, majd Tornado GR1-re cserélték le, nukleáris képességűk megmaradt ám a bombák számát megnövelték, a Tornado teherbírásának köszönhetően. A hidegháború végeztével a taktikai csapásmérés lehetősége 1994-ig megmaradt, majd a következő 4 évben fokozatosan csökkenteni kezdték a képességet és a bombák számát. 

_MG_6232.jpg

_MG_6233.jpg

1991-ben a 31. század volt az első amelyik a szau-arábiai Dahran bázisra települt az Öböl-háború idején. A 31. század a reptéren vegyesen üzemelt más századokkal, köztük voltak a 13. század felderítő egységei is. 

A 31. század volt az utolsó mely elhagyta Németországot és így megszűntetve a RAF jelenlétet 2001-ben. 

A második Iraki háborúban 2003-ban, színtén elsőként települt át Kuwaitba vegyesen a 9. és a 617. századokból alkották az Ali Al Salem Ezredet. 

A század jelvény.

640px-RAF_257_Sqn.svg.png

1995-ben képességet kaptak az ALARM (Air Launched Anti Radiation Missile) - vagyis radar elhárító rakéták célbajuttatására (amerikai részről ezt a HARM látja el) az ellenséges légvédelem legyűrésére. Az amerikai szlengben ez a "Wild Weasel" nevet kapta, a NATO európai erőiben ez a feladat a Tornado-ra hárult, és itt a "Pathfinder" név ragadt rájuk. Habár valamennyi GR4-es Tornado-ok képesek ALARM rakéta szállítására, csak a 31. és a IX. századok lettek konkrétan erre specializálódva. 

1999-ben váltottak a GR4-es gépekre, nem sokkal a a Koszovói háborúban találták magukat és Korzika szigetéről hajtottak végre repüléseket, végül 2001-ben települtek végleg Marham-be. 

komment
2013. július 03. 14:18 - Levente B.

Jagdgeschwader 73 „Steinhoff“

A 73. "Steinhoff" Vadász Ezred (JG 73) a Luftwaffe 3 vadász ezredének egyike. Ez volt az első ezred amelyik a Typhoon gépet elsőként megkapta 2004-ben, tovább ez az ezred felel a Német és az Osztrák Légierő Typhoon pilótáinak kiképzéséért. A JG 73 a Rsotock melletti Laage bázison diszlokál. 

_MG_4524.jpg

A hidegháború után az itt települt NDK-s századokat felolszlatták, majd 1993-ban a JG 73 ide települt át, és 1993-ban, 24 db ex-NDK-s Mig-29-el együtt létrehozták a JG 73-at. A Kelet Német gépek az 1. Századot képviselték. Ezek a gépek rendkívül népszerűek voltak a nyugati országokban hisz elsőként tudott a NATO és szövetségesei a modern Orosz gépekkel közösen gyakorolni. A gépek többszőr is átrepültek az USA-ba és sok gyakorlaton részt vettek. 

_MG_4543.jpg

_MG_5201.jpg
A 24 db 29-est végül a Typhoon váltotta le, 1 db lezuhant szolgálat közben 1 db meg múzeumba került. 2002-ben a 35. Vadászmbobázó Ezredet megszűntették, mely 1997-ben Ugyanabban az évebn az ezred felvette a Steinhoff nevet, a legendás Német II. vh. vadászpilóta után, aki a háború sújtota Német Légierő újjáépítésének egyik vezéralakja volt. 

_MG_5202.jpg

2004 áprilisában érdekzetk meg az első Typhoonok, nemsokkal később a 29-sek áttelepültek Lenygelországba, a Bydgoszcz melletti bázisra. 

JG_73_(v).jpg

Szólj hozzá!
2013. július 02. 16:17 - Levente B.

Lockheed P-3 Orion - Deutsche Marine

A Lockheed P-3 Orion egy négy hajtóműves légcsavaros tengeri járőr repülőgép melyet az Egyesült Államok Haditengerészetének fejlesztettek ki a 60-as évek elején. Nem sokkal üzembe állításuk után az első példányok azonnal éles bevetésen vettek részt a kubai válság során. A Lockheed gyár az L-188 Electra repülőgép alapjaira építette és tervezte meg a gépet. Rendkívül jellegzetes farok része a "MAD Boom" miatt könnyen felismerhető, ami a tengeralattjárók mágneses felderítésére szolgál.

_MG_6158.jpg

_35B4494.jpg

Tovább
komment
2013. július 01. 16:50 - Levente B.

Ala 12 - Spanish Airforce

A Madrid melletti Torrejón légibázis, Spanyolország egyik legjelentősebb légibázisa. Nemcsak a főváros közelésge miatt, hanem mert a középső országrész védelméért is felelős. Jelentős amerikai jelenlét is volt egészen az 1992-es évekig, amikor is visszavonták a Stratégiai Erők nagytávolságú bombázóit, valamint a 613. Taktikai Vadászszázadot,. Ez utóbbi egység F-4C majd F-4D gépekkel repültek, majd az 1988-ban F-16 Block 30-al vonultak ki a bázisról 1992-ben, igaz az F-16-os váltás már korábban elkezdődött. 

A Kuwaiti invázió miatt a kivonás lelassult amerikai kérésre.

_35B5841.jpg

1971-től kezdődően kapott a Spanyol Légierő 36 db ex-amerikai F-4C típúsú gépet, melyeket kizárólag az Ala 12 (12. Repülőezredbe) csoportosítottak, a 121. és a 123. századba. A gépeket végül a képeken látható F/A-18-as gépek váltották, a komplettt csere 1989-ben fejeződött be. 

_35B5840.jpg

_35B5815.jpg

1978-ban érkeztek az első RF-4C felderítő Phantomok, a F-4C kivonásával továbbiak érkeztek még abban az évben majd 1995-ben újabb 6 db felderítővel bővült a flotta. Végül 2002-ben vonták ki őket és fejezte be a pályafutását a Spanyol légierőben a Phantom. Helyét teljes mértékben az F/A-18-as vette át. 

_MG_6231.jpg

_35B5814.jpg

_MG_6164.jpg

komment
2013. június 14. 05:56 - Levente B.

Hotel Draga di Lovrana

Habár 2009-ben ünnepelete 100 éves évfordulóját a hotel, csak 20 éven át volt ismert szállás a hegyi út mellett, ahol még I. Ferenc József is megpihent. A nyitás utáni 20 év még élettel teli volt, de utána majd 80 évnek kellett eltelnie, mire ismét kiniytotta a kapuit.

1923-ban egy hatalmas tűz pusztította el az épületet és állt mementoként egészen addig amíg az új tulajdonos fel nem újította. 

lovran.jpg

_MG_4128.jpg

A Hotel újra 2005-ben nyitott meg, komplett rekonstrukción esett át és bár távol esik a fontosabb túrista utaktól, a közeli hegyi gyalogtúrák miatt többen is betérnek egy frissítőre, illetve nem kevés ember szeretné személyesen is megtapasztalni milyen csodás kilátás van a hotel teraszáról. 

_MG_4129.jpg

_MG_4130.jpg

28231.jpg

komment
2013. június 13. 14:58 - Levente B.

An–26

Az An–26 (NATO-kódjaCurl) egy kéthajtóműves, légcsavaros gázturbinás szállító repülőgép, melyet a kijevi Antonov tervezőiroda fejlesztette ki az An–24 alapján. 1969-ben került először a nyílvánosság elé, módosított raktérrel és nagyobb rámpával. 

_MG_2567.jpg

_MG_2715.jpg

Tovább
komment
2013. június 12. 17:11 - Levente B.

Kora reggeli ébredés...

Volt Dunakeszin és részemről 2013.06.10-én nem beszélve a pilótákról és a személyzetről. Reggel 5-kor már nagy volt a nyüzsgés a reptéren, hogy 6 órára Szigetmonostorra érjenek ott segédkezve a az árvízi védekezésben. Két helikopter indult el majd napközben a visszamaradt 2 db váltotta a munkában lévőket. 

_35B3924.jpg

_35B3927.jpg

Tovább
komment
2013. június 12. 13:46 - Levente B.

Győrújfalu, helikopteres védekezés

"A helikopteres munkálatok igen szervezetten, összehangoltan és gyorsan zajlanak ehhez pedig folyamatos koncentrációra és precízségre, összeszokott gyakorlott személyzetre van szükség.

Az átvezényelt helikopterek  között volt a 701-es és 704-es oldalszámú Mi-17-es, valamint a 6215-ös és 3309-es Mi-8-as forgószárnyas." - lhsn.hu

_35B3225.jpg

_35B3187.jpg

Tovább
komment
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!
süti beállítások módosítása
Mobil