Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2012. október 13. 18:48 - Levente B.

Csákvár tartalék reptér.

A II. vh. idején rengeteg repülőtér működött Székesfehérvár körzetében, egyik volt Csákvár. A szovjetek érkezése után, nem sokkal tartalék földes repülőtérként kezdett üzemelni, állandó katonai jelenlét nem volt itt. A sugárhajtású technológia érkeztével sem csökkent a reptér "forgalma" mivel a 60-as évek szovjet repülő masinái is kiválóan üzemeltek beton nélküli tartalék repterekről.

A tököli 515. vadászezred Mig-17 és később Mig-21-esei rendszeresen gyakorlatoztak a reptéren vagy a reptér "felett". Pontos dátum nem ismert mikor alakították ki a beton kifutót és az állóhelyeket, de minden bizonnyal ez csak a 70-es években történt meg amikor az országba megérkeztek az olyan gépek mint a földes repterekről nem üzemeltethető Mig-23-as.

114.jpg

A reptéren állandó jelleggel sohasem voltak itt gépek, de a tököliek mellett, még a kalocsai helikopteres egységek is használták a repteret. Az egyik közös Magyar-Szovjet hadgyakorlat során 1984-ben sűrűn jártak erre a Mil-6 és a Mil-8-as helikopterek. 

A repülőtér 1970-ben egy esemény helyszíne volt. A tököli ezred két Mig-21-es gépe a levegőben összeütközött, az egyik pilóta nem élte túl a katasztrófát.

IMG_0262.jpg
IMG_0267.jpg

IMG_0272.jpg

IMG_0273.jpg

IMG_0281.jpg

Fent a dombon a reptérhez tartozó vezetési pont, az épület mellett egy helikopter leszálló is van. Egy föld út visz fel. Az egészhez egy fedezék/ovóhely is tartozik. Régebben fel lehetett menni, de ma már magántulajdonban van, az új tulajdonos meg elkerítette a területet. 

IMG_0278.jpg

IMG_0290.jpg

A reptérhez tartozott egy kisegítő terület, ezen a területen voltak a lőszerraktárak, az üzemanyag tárolók, illetve egy-két szerelő épület/műhely és szállás. Az állandó itt tartózkodó katonák száma a 30-at sem érte el, mivel nem állandóan használták a repteret, de őrzés meg kellett. 

1.jpg

A fent látható képen a számokkal jelölt épületek-területek:

1. Még megmaradt őrtornyok. 

2. Lőszerraktárak

3. Földsánccal elkerített terület, talán kocsi/kisegítő járművek tárolására. 

4. A földbe rejtett üzemanyag tárolók volt helyei, ma már nincsenek ott 1999-ben ásták ki és új talaj réteget hoztak. 

5. A volt parancsnoki épület, ma a helyi vállalkozás iroda épülete. 

6. Szerelő épület. 

7. Lakóépület. 

8. Feltételezhető disznóhizlalda. 

IMG_0317.jpg

IMG_0315.jpg

Kit kell értesíteni tűz esetén, áll a feliraton.

IMG_0312.jpg

IMG_0301.jpg

IMG_0291.jpg

IMG_0299.jpg

IMG_0297.jpg

IMG_0295.jpg
IMG_0294.jpg

IMG_0284.jpg
IMG_0282.jpg

IMG_0296.jpg

IMG_0285.jpg

IMG_0289.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kameraaltal.blog.hu/api/trackback/id/tr994828367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!
süti beállítások módosítása