Egymás után szálnak fel a gépek...mind a 13 darab, a 14-ik Svédországban tartózkodott az esemény napján nagyjavításon.
Szürke Gripenek a szürke ködben. Nem ideális lehetőség a fotózásra. A felhőalap 90-100 méter volt. A 13-as kötelékből ennyit lehetett látni a többi, valahol a bázis felett "hangoskodott".
Múlt és jelen. A mai napig nem tudta a Honvédség és a HM Ei eladni a régi MiG-29-et (pedig többször is pályáztatták), amik kivonásuk óta - némelyik jóval korábban - a bázis északi végén szenvedi a hideget, meleget.
Az elöljárók figyelik a gépek landolását. Vizuálisan ezt engedte az időjárás.
A bázis parancsnok vezette az egyik kétülésest.
A Svéd Légierő, a két állam közötti egyezmény szerint néhány fős technikai személyzetet tart hazánkban a Gripenek esetleges helyi javítása ügyében.
Balra, Ugrik Csaba ezredes bázisparancsnok, jobbra Dr. Benkő Tibor vezérezredes, Honvéd Vezérkar főnök.
Spook, Phantom kabala egy Gripen pilótán.
A tavalyi svédországi éleslövészet emlék felvarrója.
10 Magyar Gripen egy sorban. A 11-et repülte a bázisparancsnok, a 2 készültségi gép pedig a leszállás után visszagurult a hangárba, a 14-ik pedig Svédországban volt nagyjavítás miatt.
A hivatalos An-26-os flotta 3/4-e.
Gripen & Volvo, avagy Gripvo vagy Volpen.
Hogy mennyire igénybe vesz egy gépet az időjárás. Jegesedés a szárnyakon.
A Magyar Légierő pilótaállományának nagyjából a fele látható a fotón.
Tima a század kabalája. Ő is repült a mai nap. Avagy egy egyszemélyes "Tiger Me".
A Pumák jelvénye a vörös üvöltő pumafej 1938-ban látta meg a napvilágot, de sokáig "csak" Heppes Aladár gépén volt látható aki tervezte is az egészet, majd az idő során lett a 101. Puma vadászrepülő osztály jelvénye. 1945 és 1988 között tilos volt használni.
A bejegyzés trackback címe: