2014. április 22-én egy szimulált katasztrófahelyzetet gyakoroltak, Óbudán a Belügyminisztérium Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága szervezésében.
A Magyar Honvédség 704-es oldalszámú helikoptere:
A forgatókönyv szerint, Gödöllőről Pér repülőtérre indult egy AN-26 típusú repülőgép, fedélzetén huszonkét emberrel. A gép Fót és Szentendre között eltűnt a HungaroControl légi navigációs szervezet radarjáról, és megszakadt a rádiókapcsolat is.
Az országos légi kutató-mentő rendszer tagjai megkapták az ilyenkor szükséges információkat, a Magyar Honvédség a repülőgép utolsó ismert koordinátája alapján pedig helikopterrel megkezdte a bajba jutott légijármű felkutatását. A gyakorlat idejére kialakított kárhelyszínre érkező erők megkezdték a mentést, tevékenységük összehangolása érdekében mobil irányítási pontot hoztak létre.
Szimulált géproncsok:
Az eső és a vizes talaj megnehezítette a munkákat:
A magyarországi Mi-17-es személyzet által hordott karjelzés:
A külső csörlő berendezés:
A Rendőrség MD-500-as típusú helikoptere érkezik:
Alig néhány száz méterre a terület felett a civil légi forgalom folyamatos volt:
A mentések közepette érkezett meg Budaörsről a mentő helikopter:
A gép hátsó ajtaja nyitható, de szükség esetén levehető:
Bal oldalt belső üzemanyagtartály látható, jobb oldalt két hordágyon lévő súlyos sérült szállítható:
A mentősök és a Honvédség emberei ilyenkor összedolgoznak, az ilyen gyakorlatok márcsak ezért is szükségesek:
A bejegyzés trackback címe: