Magyarországon azon belül is Matkópusztán rendezték meg idén a 19. FAI Korlátlan Vitorlázó Műrepülő Világbajnokság és a 7. FAI Haladó Vitorlázó Műrepülő Világbajnokságot. A tíz napig tartó versenyen több nemzet pilótája mérette meg magát, hogy jelezzem a verseny méretét, az Egyesült Államok mellett például Japánból is érkezett pilóta. Hagyományokhoz híven, az utolsó napon az-az július 30-n egy kisebb repülőnapot rendeztek, ahova ingyenes belépés mellett bárki bejöhetett.
Hazánkban 1981 óta repülő HA-YHD, PZL-Mielec An-2 volt a nap egyik állandó dinamikus programja...a gépere lehetett jegyet váltani nap közben, de a szerencsések tombolán is nyerhettek jegyet:
A nyitó kötelékben az említett An-2, Vári Gyula Yak-52-es és Ábrányi Tamás Zlin-50-es gépével kiegészítve:
Egy Emirates A380-as átrepülőben:
A nap folyamán többször is, a Vitorlázó Műrepülő Világbajnokság helyezettjei emelkedtek a magasba, hogy programjukkal kápráztassák el a nézőket:
A HA-TRM, Zlin-226T Trener 6 bemutatója, a gép 1961 óta repül magyar lajstromban:
A vitorlázó programok előadói olykor füstgenerátorral repültek:
Vári Gyula és Ábrányi Tamás emelkedik a magasba egy kis égi játékra:
Lufi vadászat a játék lényege:
Hol megvolt a lufi...
...hol nem:
Egy idő után elfogyott a lufi, a program véget ért:
Az An-2 újabb utasokkal ezúttal, egy alacsony áthúzással egybekötött programmal:
A nap fénypontja, Langó Viktoral a pilóta fülkében végrehajtott Gripen bemutató volt:
Utána folytatódott a vitorlázó programok:
Ez a valóság...vagy sem?
Itt már gyanús a dolog...ez bizony egy RC modell:
De ez már valódi nem?
És ez?
Vagy ez?
De ő már biztos egy modell...és így van...a kecskeméti modellezők jöttek el kis gépeikkel...a valóság rendkívül élethő visszaadásával repültek perceken keresztül:
De ő már 1:1 méret...újabb műrepülő előadó:
Vári Gyula motorral ellátott gépével műrepült:
Egy áthaladó C-130 az USAF légierejéből:
Közben elindult a másik műrepülő program Veres Zoltán előadásában:
Elég alacsony?
A bejegyzés trackback címe: