Ismét megrendezték a Székesfehérvár melletti börgöndi repülőtéren a szeptember elején szokásos repülőnapot. A tavaly 100 éves évforduló címe nagyon megdobta a nézőszámot, idén ezért kevesebben voltak, de így sem lehetett szerintem panasz, az időjárásra főleg nem.
A felkelő nap fénye füröszti a reggeli ébredőket és a szervezőket:
Még korán van mondhatni, de az árusok már kinyitottak és az érdeklődök is érkeznek:
Sok katonai hagyományőrző is jött, volt aki a helyszínen is aludt:
A Magyar Honvédség,MH 86. Szolnok Helikopter Bázis állományába tartozó Mi-17N típusú gép eérkezett:
Hogy ejtőernyősöket emeljen a magasba a program részeként:
A távolban a régi irányítótorony, a két zászló között a tavaly felállított emlékmű látható az épület tövében, a HA-LIX lajstromú Liszunov Li-2-s gép eleje látszik jobbra:
A Mi-17-s gépet feltankolják a repülésekre:
Elindul az utasreptetés is, köztük a Li-2-s géppel is:
Hajtómű indítás után, érkeznek az ejtőernyősök:
Viszonylag alacsonyan néhány száz méterről ugranak az emberek:
Egy Antonov An-2 a háttérben, előtte pedig szintén a Magyar Honvédség szolnoki állományába tartozó AS350-s helikoptere látható:
Rubik R-18 Kánya gurul ki a repüléshez:
Az első eje dobás után újbóli tankolás következik:
A gép hátsó teherajtóit kinyitják:
Egy Bell 206B Jet Ranger III, a Kánya mellett halad el:
Egy Antonov A-15 típusú vitorlázórepülő:
SOCATA MS.893 típusú kisgép, vontatás közben:
A vontatmány...egy Rubik R-11 Cimbora:
Az AS350-s helikopter személyzete:
A Mi-17N személyzete:
Mi-17 belül:
Amikor a kordonok eltűnnek, nagy az érdeklődés:
A kicsik kedvence volt:
A Cimbora érkezőben:
Bánhidi Gerle 12 típusú gép:
Zlin-242L szintén a szolnoki bázisról:
Hajdú - Apolló Kötelékbemutató csapat a levegőben:
Közben a Li-2-s hajtómű indítása látványos füsttel jár:
A csapat Apollo Fox típusú könnyű géppel repüli programjait:
Két Antonov An-2-s melyek szintén a sétarepülési "programokban" voltak benne:
Délutánra már többen voltak:
A Légirendészet McDonnell-Douglas MD-500 típusú helikopter érkezik:
A Mi-17-s helikopterek jellegzetessége az AI-9-s segédhajtómű indítása során keletkező kicsapódó lángnyelv:
Második felszállás ejtőernyősökkel:
Addig a honvédségi Zlin repüli le a programját:
És indulás:
Ilyet is rég láttam ejtőernyős ereszkedés során:
Minden hiba nélküli földet érés, egy remek nap végét jelenti:
Mondhatni hármas kötelék?
Az ejtőernyősök után az L-29-s gép indul a programját lerepülni:
A HA-TOS vontatmánnyal indul el ismét:
Ezúttal egy Marganski S-1 Swift típusú vitorlázógépet visz a magasba:
Az esemény videó formátumban:
A bejegyzés trackback címe: