Fotók és utazásaim az országban és külföldön!

2013. január 23. 18:11 - Levente B.

615. önálló légvédelmi rakéta osztály, Igal

Bejegyzés alcíme...

A 297. légvédelmi rakéta dandár Dunaföldváron települt, ennek egy osztálya volt az igali, mely mérete miatt jelentéktelennek tűnik, de az SA-4-es KRUG technika igen komoly erőt képviselt.

Sa-4.jpg

A légvédelmi dandár Igal települése felett található. Az egész laktanya teljesen elzárt és önálló volt. Azon kevés helyek egyike amit nem hagytak, hogy az enyészethez tartozzon, ma a terület nagy részét hasznosították, egy keksz gyár működik itt.

Igal1_1.jpg

_MG_3386.jpg

Tovább
komment
2013. január 22. 11:50 - Levente B.

Maginot erőd vonal - Páka

Bejegyzés alcíme...

A teljes védvonalat az 50-es évek hidegháborús hisztériája okozta, amikor a Sztálinista iránytól eltérő utat járó szocialista Jugoszlávia "komoly" ellenséggé vált. Akkor az volt a gondolkozás, hogy Titó, mint az imperialisták "láncos kutyája" valós fenyegetést jelent a béketáborra. Így szovjet biztatásra Magyarország nagyszabású építkezésbe fogott, a teljes Magyar-Jugoszláv határvonalon gigantikus védelmi rendszert hozva létre, több mint 600 km hosszan.

Páka.jpg

IMG_4073.jpg

Tovább
komment
2013. január 21. 19:34 - Levente B.

Malév fényképek

Bejegyzés alcíme...

Hány fénykép van amikor az ember visszanézve, semmi extrát nem lát a kész "műben". Az alábbi fotók természetesen személyes "nyaralások" során készültek, de a légitársaság történetének tudtában ma már kuriózumok:

Rodosz, pontos dátumra sajnos nem emlékszem, talán 1997.

img988.jpg
img987.jpg

Jordánia, Aqaba. A kis repülőtérre életemben először repültem egy 737-el! 2002-es fotók.

img983.jpg

img984.jpg

És az utazás Jordániába az akkor még Ferihegyi nevű betonról.

img986.jpg

komment
2013. január 10. 17:19 - Levente B.

Baj - Szovjet laktanya

A baji laktanya eredetileg Magyar laktanyaként kezdte az életét, itt volt a 17. Önálló Nehézharckocsi és Rohamlöveg Ezred, igaz ekkor még a kiképzés során nevezték így csak amikor a településre lett áthelyezve 1953-ban lett 31. Nehézharckocsi és Rohamlöveg Ezred. Az ezred 1957-ben települt át Tatára, ahol jelenleg is tartózkodik MH 25. Klapka György Lövészdandár néven. A laktanya az átköltözés során került a Szovjet félhez. 

SOK HELYEN KI VAN ÍRVA A MAGÁNTERÜLET TÁBLA! EZT VEGYÜK FIGYELEMBE ÉS TISZTELETBE!

IMG_4385.jpg

Baj.jpg

Tovább
komment
2012. december 29. 13:28 - Levente B.

Készültségi Gripenek

A Magyar légteret a Kecskeméten állomásozó Puma század végzi a svéd gyártású Gripen többfunkciós gépekkel. A térképen alul jelölt területen van a készenléti géppár mely állandó 24 órás készenléttel, éles fegyverzettel várja az Alfa riasztást.

Kecskemét1.jpg

Utoljára 1999-ben nyíltak meg a bázis kapui, hogy a nyilvánosságnak is megmutassa "élesben" hogyan is működik ez az egész művelet. A tervezet szerint 15 percen belül a gépeknek a jelzéstől számítva, az utolsó gép felszállásáig a levegőben kell lennie.

Ottjártamkor ez a szintidő 10 percre sikerült. A két géppár mellé egy harmadik tartalék is van, mely a régi fedetlen hangárban fagyoskodik ilyenkor, a KESZI géppár természetesen, fedett-fűtött helyiségben várja a riasztást.

IMG_2951-Edit.jpg

Tovább
komment
2012. december 27. 12:04 - Levente B.

Szovjet katonai temető emlékmű, Polgárdi

Az alkotás Bory Jenő műve, 1947-ből. Külön a temetőtől elkerített helyen található a katonai temető és a hősi emlékmű. Terület ápolt, kerítés ép, kapu zárt. A sírhelyek fejfái épek. Terméskő talapzaton áll az obeliszk, előtte teljes alakos katona szobor.

IMG_3757.jpg

Tovább
komment
2012. december 26. 12:37 - Levente B.

201. Vörös Gárda Harckocsizó Ezred

A 13. Poltavai Gárda Harckocsi Hadosztálynak mely Szentkirályszabadján a reptér melletti ma már legendás kihalt laktanyában állomásozott, ennek egy harckocsi ezrede volt Polgárdiban. További 2 harckocsi ezred volt Újmajoron ás Sárbogárdon.

A laktanya a várostól keletre van, Székesfehérvár felé. A beállókból ítélve úgy tűnt nekem, hogy nagyjából 20-40 harckocsi lehetett itt, de inkább beszéljenek a tapasztaltabbak, Péter Daczi barátom segített ki ebben:

Átlag szovjet harckocsi ezred felépítése a következő volt:

Harckocsi ezred (gép. löv. hadosztály esetében):
- 3db harckocsi zászlóalj (31 tankkal)
- gépesített lövész zászlóalj
- önjáró tüzérosztály
- légvédelmi üteg
- önálló felderítő század
- önálló műszaki század
- önálló híradó század
- önálló javító század
- önálló anyagellátó és orvosi század

Az ezred felszerelése: 94 db harckocsi (ebből 4 parancsnoki), 6 BMP, 2 BTR, 8 BRDM-2, 5 BMP-1KS (vagy R-145BМ), 18 2Sz1 «Гвоздика», (18 aknavető 2Sz12 «Сани»), 4 ZRK «Стрела-10» (vagy «Стрела-1») и 4 ZSzU-23-4 «Шилка», 3 PU-12, 3 PRP-3 (vagy PRP-4), 3 RHM, 3 МТ-55А, 1 МТ-LBТ (vagy BREM-2). Ezen kívül 8 lánctalpas vontató és 27 szállító vontató valamint 218 egyéb jármű (108 teherautó, 105 speciális és 5 gépkocsi).

A laktanya és az erdő között - látható a térképen is - egy harckocsi ringató volt, mely egy hidraulikusan vagy elektromosan minden oldalra billegtethető platform, ami a hk.mozgását van hivatott imitálni. Ezt többnyire akkor használták, amikor a kezelőszemélyzet a hk.ágyú használatának gyakorlati részét kezdték megtanulni. Nem az ágyúval, hanem a vele párhuzamosított géppuskával, ritkábban a lövegcsőbe szerelt 14,5-es betétcsővel gyakorolták a mozgásból való tüzelést.

1989-ben amikor a 13. hadosztály kivonult, a székesfehérvári egységbe tartozó, de Hajmáskéren a volt tüzérlaktanyában lévő 66. Harckocsi Ezred került át Polgárdiba.

A laktanyában T-64-es harckocsik voltak.

Polgárdi.jpg

IMG_3722-Edit.jpg

IMG_3668.jpg

Tovább
komment
Fotók és utazásaim az országban és külföldön!
süti beállítások módosítása
Mobil